گلایه از سرویس‌دهی خط دو BRT اصفهان + پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان از کمبود تعداد اتوبوس‌های خط دو تندروی اصفهان گلایه‌مند هستند و می‌گویند با توجه به مسیر این خط که بخش پرتردد شهر را در بر می‌گیرد، ازدحام جمعیت در ناوگان این خط به‌وفور دیده می‌شود و لازم است اتوبوس‌های جدیدی به این مسیر اضافه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اتوبوس به‌عنوان پرطرفدارترین سیستم حمل‌ونقلی در کشور، مورد توجه ویژه مدیریت شهری است و بخش زیادی از بودجه حمل‌ونقلی شهرها به توسعه و نوسازی خطوط و ناوگان اتوبوسرانی اختصاص می‌یابد.

با افزایش جمعیت شهرهای کشور، لزوم استفاده از سیستم‌های جدید حمل‌ونقلی مطرح شد و اردیبهشت ۱۳۸۶، نخستین خط تندروی اتوبوسرانی کشور از تهران‌پارس به میدان آزادی، افتتاح شد.

برای کنترل ترافیک معابر اصفهان، سال ۹۰ بحث ایجاد خطوط تندروی اتوبوس به‌میان آمد و پس از سه سال نخستین خط از پایانه باغ‌قوشخانه تا پل یزدآباد به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر پس از گذشت حدود هشت سال از فعالیت نخستین خط BRT اصفهان، شبکه این خطوط از چهار خط تشکیل شده است. خط دو از پایانه آبشار تا میدان جمهوری، خط سه از پایانه ارغوانیه به پایانه خرم و خط چهار نیز از پایانه جی به سه‌راه درچه منتهی می‌شود.

در این بین برخی از شهروندان از کمبود تعداد اتوبوس‌های خط دو تندروی اصفهان گلایه‌مند هستند؛ آنها می‌گویند با توجه به مسیر این خط که بخش پرتردد شهر را در بر می‌گیرد، به دلیل کمبود اتوبوس و سرفاصله زیاد عبور آن، ازدحام جمعیت در ناوگان این خط به‌وفور دیده می‌شود و نیازمند این است که اتوبوس‌های جدیدی به این مسیر اضافه شود.

سرویس‌دهی ۲۵ اتوبوس در خط ۲ تندروی اصفهان

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار کرد: خط دو تندروی اصفهان روزانه حداقل ۲۲ دستگاه و در زمان پیک مسافر ۲۵ دستگاه اتوبوس فعال دارد که از ساعت ۶:۰۰ تا ۸:۳۰ با سرفاصله زمانی چهار تا پنج دقیقه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌های خط دو تندرو از ساعت ۸:۳۰ به بعد با توجه به عبور از پیک تردد مسافر، به شش تا هشت دقیقه می‌رسد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه با توجه به مسیر پرترافیک و تلاقی با خطوط یک، سه و چهار تندرو و خطوط ۲۸ و ۴۲ اتوبوسرانی، حجم مسافر خط دو زیاد است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد، ناوگان این خط از نظر کمی کمبودی ندارد و مشکل اصلی ترافیک مسیر است و اتوبوس‌ها از مبدا با سرفاصله زمانی مناسب ارسال می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ یا از طریق ایتا به شماره ۰۹۳۹۸۴۶۴۲۵۶ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخگویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 647798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.