آمریکا: در واکنش به تحرکات کره شمالی چاره‌ای جز تشدید مانورهای نظامی‌ مشترک نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: از آنجایی که کره شمالی به انجام اقدامات تحریک‌آمیز که تهدیدی برای کره جنوبی همچنین نیروهای آمریکایی مستقر در آنجا است، ادامه می‌دهد، واشنگتن چاره دیگری جز تقویت قابلیت‌های دفعی مشترک خود با سئول ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ند پرایس اظهار کرد: کره شمالی به تازگی "موشک‌های کروز استراتژیک" را از یک زیردریایی شلیک کرد.

وی در کنفرانسی خبری افزود: ما از اقدام کره شمالی برای پرتاب آزمایشی موشک کروز از زیردریایی مطلع هستیم. همان‌طور که در موارد مشابه قبلی اعلام کرده‌ایم، این اقدامات تنها منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی، در عوض آمریکا و متحدانش را مجبور به تشدید مانورهای نظامی می‌کند.

وی افزود: متأسفانه، کره شمالی ما را در موقعیتی قرار داده که باید به طور ملموسی تعهد امنیتی را که داریم، تقویت کنیم.

این سخنگو تصریح کرد: آنها جو امنیتی در شمال شرق آسیا و منطقه اقیانوس هند-آرام را خطرناک‌تر کرده‌اند و بیش از پیش نیروهای آمریکایی مستقر در این منطقه و همچنین متحدان کلیدی‌مان در کره جنوبی را تهدید می‌کنند.

پرایس تاکید کرد: اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی، آمریکا را وادار می‌کند تا به‌طور دائم تعهد امنیتی خود به متحدش را تقویت کند.

وی افزود: ما بیشتر ترجیح می‌دهیم وارد گفت‌وگو و دیپلماسی شویم و چشم‌انداز خلع سلاح کامل شبه‌جزیره کره را به شیوه‌های واقعی پیش ببریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت، یک آزمایش موشکی دیگر کره شمالی برابر با یک "اقدام تحریک‌آمیز خطرناک" است که نیازمند اقدام قاطعانه شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.

وی افزود: ماه‌ها است تاکید کرده‌ایم که کره شمالی تمام اقدامات نهایی را که برای انجام هفتمین آزمایش اتمی‌اش لازم است، انجام داده است. هفتمین آزمایش اتمی یک اقدام تحریک‌آمیز خطرناک است که به خودی خود، تهدیدی قابل توجه برای صلح و امنیت در منطقه محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پایان گفت: کل جهان باید به چنین چیزی واکنش نشان دهد. انتظار داریم کشورهای عضو شورای امنیت به‌ویژه پنج عضو دائم آن در واکنش به چنین اقدام بی‌ثبات‌کننده‌ای، یک اقدام قاطعانه انجام دهند.

کد خبر 647748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.