آغاز عملیات احداث مرکز بازیافت ۱۲۰۰ تنی پسماند ساختمانی در تهران

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملیات احداث مرکز بازیافت ۱۲۰۰ تنی پسماند ساختمانی آغاز شده است که با کامل شدن این مرکز، بازیافت پسماند ساختمانی در روز به ۱۱ تن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفند_ در یکصدوسی‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد: در پهنه شرق تهران دومین کارخانه پردازش پسماند (MRF) به بهره‌برداری رسید، تمام کسانی که در حوزه محیط زیست دغدغه داشتند، بر احداث این مجموعه تاکید می‌کردند زیرا دفن زباله و ارسال مجدد به آرادکوه باید کاهش یابد که مراکز پردازش زباله می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

وی با بیان اینکه نخستین مرکز پردازش زباله در منطقه کوهک به بهره‌برداری رسیده است، افزود: روزانه بیش از ۶۱۰ تن پسماند در این مرکز پردازش می‌شود و مناطق هشت، ۱۳ و ۱۴ را پوشش می‌دهد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملیات احداث مرکز بازیافت ۱۲۰۰ تنی پسماند ساختمانی عملیات آغاز شده است که با کامل شدن این مرکز بازیافت پسماند ساختمانی در روز به ۱۱ تن خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مرکز جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب که ظرفیت نگهداری ۷۰۰ قلاده سگ را دارد، روز گذشته به بهره‌برداری رسید.

پیرهادی گفت: شش ایستگاه متروی این کلان‌شهر بیست‌وپنجم اسفند امسال افتتاح خواهد شد و از مدیرعامل مترو و شهردار منطقه شش قدردانی می‌کنم و در واقع ایستگاه‌های کارگر، لاله، ولی‌عصر (عج)، هفت تیر در خط شش و دو ایستگاه دادمان و میدان کتاب در خط هفت نیز به بهره‌برداری می‌رسد و این موضوع در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر و کمک‌کننده است.

حکم زنان شاغل در شهرداری اصلاح شود

نرجس سلیمانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احکام کارگزینی کارکنان ثابت و رسمی شهرداری تهران اظهار کرد: به زمان تمدید قراردادهای کارکنان شهرداری تهران نزدیک می‌شویم همچنین زمان صدور احکام کارگزینی کارکنان ثابت و رسمی است، بنابراین در این خصوص ذکر مواردی برای اصلاح قراردادها ضرورت دارد.

وی افزود: وضعیت تعداد فرزندان برای بانوان در احکام کارگزینی سال‌های زیادی است به دلایل نرم‌افزاری محقق نشده است و تعداد زیادی از بانوان شاغل در شهرداری که متأهل و دارای فرزند هستند، در تصویر حکم مجرد به‌شمار می‌روند؛ درج نشدن این موضوع باعث شده است شأن و جایگاه مادران شاغل به رسمیت شناخته نشود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سیاست‌های کلی نظام پیرامون فرزندآوری و اهمیت جایگاه خانواده و مادر گفت: توجه نداشتن به رفع مشکلات با مشوق‌های انگیزشی در تضاد است، لذا انتظار داریم این موضوع مهم مورد توجه قرار گیرد و معاونت توسعه منابع و برنامه‌ریزی آن را اصلاح کند.

کد خبر 647731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.