کنترل منابع مالی از بروز اشتباهات مالی جلوگیری می‌کند

سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: کنترل منابع مالی در سازمان از بروز مشکلات و اشتباهات مالی و عواقب آن جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفند_ در جلسه انتخاب حسابرس و انعقاد قرارداد با مؤسسه حسابرسی به‌منظور انجام حسابرسی سال ۱۴۰۱ سازمان همیاری شهرداری‌های استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: حسابرسی با کنترل منابع مالی در سازمان از بروز مشکلات و اشتباهات مالی و عواقب آن جلوگیری می‌کند و به سازمان کمک می‌شود تا اهداف مدنظر خود را که ایجاد نظام یکپارچه و برنامه‌ریزی منظم در بخش مالی است، برای ارزیابی و بهبود کارایی مدیریت و کنترل آن‌ها بررسی کند.

وی افزود: حسابرس به بررسی رعایت الزامات قانونی در سازمان‌ها می‌پردازد و چنانچه این الزامات به درستی انجام نشده یا ناقص انجام شده باشد، رسیدگی لازم را انجام می‌دهد، لذا اهمیت حسابرسی این است که تمام سوءاستفاده‌های مالی را شناسایی خواهد کرد و از ضرر و زیان بیشتر جلوگیری می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شوراهای اسلامی در کنار بحث‌های عمرانی جزئی وارد مباحث کلی از جمله ایجاد محیط‌های نشاط‌آور شهری، پیاده‌محور کردن و ایجاد زیست‌شبانه در شهرها، تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر، تدوین برنامه پنج‌ساله شهر، ایجاد معبر فرهنگی برای ورود توریست، ایجاد درآمد پایدار و ارزش افزوده در شهر و جذب سرمایه‌گذار برای خروج از بن‌بست شهرها شوند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای اشتغال‌زایی اظهار کرد: شهرستان لردگان ظرفیت کشاورزی دارد و باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و کشاورزی در آن به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمد نیز افزایش یابد.

حسین‌پورآقایی تصریح کرد: ارزیابی و پیشرفت پروژه‌های مهم و پرهزینه مانند سد خرسان که هدف اولیه تأمین نیروگاه برق‌آبی است و اکنون نه‌تنها بازگشت سرمایه نداشته، بلکه بلاتکلیف رها شده است، باید سریع‌تر صورت گیرد و تعیین تکلیف شود، همچنین می‌طلبد نظارت و مطالعات بیشتری روی پروژه‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: شهرستان لردگان دارای بیشترین روستا در استان است و اگر این روستاها از نظر طرح هادی، قیر رایگان، بازسازی و وام‌های مسکن حمایت نشوند، جمعیت روستاها با کاهش مواجه می‌شود که این خود مشکلات بسیاری به همراه دارد.

سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم توجه به صنعت گردشگری در استان، تصریح کرد: باید به این موضوع پرداخته شود که استان ما مکان‌های گردشگری زیادی دارد، اما مردم اطلاعات کمی از این اماکن دارند، بنابراین اگر چندین برنامه مستند صداوسیما در این خصوص تولید شود باعث جذب توریست و سرمایه‌گذار می‌شود و روند پیشرفت استان را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، جلسه انتخاب حسابرس و انعقاد قرارداد با مؤسسه حسابرسی با حضور سرپرست سازمان همیاری شهرداری‌های استان چهارمحال‌وبختیاری و اعضای شورای اسلامی استان در محل دفتر شورای اسلامی استان برگزار شد.

کد خبر 647710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.