تعامل در مدیریت‌ شهری و روستایی لازمه رفع مشکلات است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تعامل در مدیریت‌ شهری و روستایی راهکار مناسبی برای رفع مشکلات است و می‌تواند نجات‌بخش شهر و روستا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: سلامت یکی از عوامل بهره‌وری خانواده‌ها است که به تنهایی دیگر حوزه‌ها را نیز پوشش می‌دهد و با توجه به اهمیتی که دارد باید به مشکلات حوزه بهداشت و درمان به صورت ویژه رسیدگی شود.

وی افزود: دریافت هزینه از بیماران خارج از چارچوب، تردد همراهان بیماران در اتاق عمل، کمبود تعرفه و رعایت نکردن موازین بهداشتی در برخی مراکز درمانی، کمبود آمبولانس و تجهیزات تخصصی در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان از جمله مهمترین مشکلات در مراکز بهداشتی درمانی استان است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری توجه به بیمارستان‌های کاشانی و هاجر را به عنوان بزرگترین مراکز درمانی استان ضروری دانست و افزود: اختصاص امکانات و احداث پارکینگ برای این دو بیمارستان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کلینیک تخصصی شهر هفشجان و اختصاص پزشک متخصص دیالیز به این شهر، از درخواست‌های مردم است‌.

سلیمانی تاکید کرد: تسریع در توسعه و تجهیز بیمارستان امام رضا (ع) شهر اردل، احداث درمانگاه شبانه‌روزی در لیرابی شهرستان اردل و اختصاص دندانپزشک برای درمانگاه شلیل منطقه میانکوه از ضروریات است.

وی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه اعتبارات در استان جهت توسعه مراکز بهداشتی و درمانی تمام شهرستان‌ها گفت: راه‌اندازی مرکز فیزیوتراپی دشتک و تکمیل بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام رضا (ع) در اردل باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با گلایه از نبود پزشک متخصص در شهرستان اردل، سایر مطالبات مردم این شهرستان را تکمیل ساختمان جدید اورژانس ۱۱۵ اردل، شبانه‌روزی شدن درمانگاه بخش میانکوه و محوطه‌سازی درمانگاه شهر دشتک مطرح کرد.

وی ادامه داد: تعامل در مدیریت‌های شهری و روستایی راهکار مناسبی برای رفع مشکلات است و می‌تواند نجات‌بخش شهر و روستا باشد، در همین راستا اعضای شوراهای اسلامی به‌ویژه شوراهای اسلامی فرادست باید جلسات متعدد با مدیران هر منطقه برگزار کنند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: برای رفع بعضی مشکلات، مردم باید پیشگام شوند، به همین منظور نمایندگانی را انتخاب کردند و به همین دلیل شوراهای اسلامی باید آنچه در استان وجود دارد را حفظ کند و آنچه از آن محروم هستیم را با کوشش به‌دست آورد، اگر برادری، همدلی و انسجام و وفا بین شوراهای اسلامی وجود داشته باشد، موفق خواهیم شد.

وی اظهار کرد: مهمترین مشکل شوراهای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری موضوع چگونگی دریافت مصوبات شورای اسلامی این استان و به‌دنبال آن ارسال به فرمانداری‌ها جهت بررسی در هیئت تطبیق مصوبات است که به‌عنوان یکی از سرفصل‌های آموزشی مد نظر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 647686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.