ترین‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال

در هفته‌ای که سپاهان بازی فصل را از پرسپولیس برد، بیشترین نماینده را هم در جمع ترین‌ها از آنِ خود کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حساس‌ترین هفته فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار شد که طی آن در مهم‌ترین دیدار فصل سپاهان در ورزشگاه آزادی موفق شد پرسپولیس را مقابل تماشاگرانش با گل ثانیه‌های پایانی محمد کریمی شکست دهد تا به یکه‌تازی خود در صدر جدول ادامه دهد. دیگر دیدار حساس هفته نبرد استقلال با فولاد در اهواز بود که با برتری استقلال به پایان رسید تا این تیم قبل از پایان سال ۱۴۰۱، بالاتر از رقیب سنتی خود در جدول قرار گیرد و حالا نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سپاهان باشد. شکست خانگی تراکتور مقابل مس رفسنجان و پیروزی گل‌گهر مقابل نفت مسجد سلیمان در آخرین روز مربیگری قلعه‌نویی در این تیم از دیگر نتایج مهم هفته بود.

نتایج هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

تراکتور صفر - مس رفسنجان یک

پرسپولیس صفر - سپاهان یک

آلومینیوم صفر - پیکان صفر

هوادار یک - مس کرمان یک

گل‌گهر سیرجان چهار - نفت مسجدسلیمان صفر

فولاد صفر - استقلال دو

ذوب‌آهن یک - نساجی مازندران صفر

صنعت نفت آبادان یک - ملوان یک

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال از نگاه ایمنا:

بازی هفته: پرسپولیس صفر - سپاهان یک

بدون شک حساس‌ترین دیدار فصل جاری لیگ برتر نبرد تیم‌های اول و دوم جدول بود، سپاهان و پرسپولیس که از ابتدای لیگ به همراه استقلال در کورس قهرمانی قرار داشتند در یک دیدار جذاب و پرحادثه به مصاف یکدیگر رفتند، دیداری که در نهایت برای پرسپولیس تراژیک بود و این سپاهان بود که با یک گل لحظه آخری سه امتیاز حیاتی این دیدار را از آن خود کرد. سپاهان با این برد انتقام شکست تلخ در جام حذفی را گرفت و وضعیت خود را در صدر جدول بسیار بهبود بخشید.

تیم هفته: سپاهان

برنده بازی بزرگ فصل به‌طور قطع بهترین تیم هفته هم لقب می‌گیرد. شاگردان مورایس در دیداری که کاملاً منظم و حساب شده در آن کار کردند، در نهایت به حق خود رسیدند و در خانه پرسپولیس این تیم را شکست دادند. سپاهان هرچند در حال حاضر به نظر لایق‌ترین تیم برای قهرمانی است اما این تیم با نخوابیدن در باد این برد و موفقیت در هفت بازی پیشِ‌رو می‌تواند ثابت کند که لایق قهرمانی است.

ترین‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال

سرمربی هفته: خوزه مورایس (سپاهان)

در بازی جام حذفی برابر پرسپولیس، مورایس برای اولین‌بار به طور واقعی مغلوب شد و دیدار حساسی را با اشتباهاتی که داشت از دست داد. با این حال اما سرمربی پرتغالی با درس گرفتن از آن مسابقه و آنالیز دقیق پرسپولیس، مچ یحیی گل‌محمدی را در ورزشگاه آزادی خواباند. مورایس برابر پرسپولیس هم خوب ترکیب اصلی تیمش را چید، هم تاکتیک موفقی داشت و هم با تعویض‌های به‌موقع و کافی، روند بازی را به سود تیمش کرد و در نهایت با درخشش همان تعویض‌ها، سه امتیاز بازی را از آن خود کرد.

دروازه‌بان هفته: داوود نوشی‌صوفیانی (مس رفسنجان)

نوشی‌صوفیانی در جریان کلین‌شیت در زمین تراکتور روز موفقی را پشت سر گذاشت. او که دو سه بار با واکنش‌های خوب مانع گلزنی بازیکنان تراکتور شد، در طول بازی نیز با خروج‌های به‌موقع، اجازه ایجاد موقعیت به تراکتوری‌ها نداد. بدون شک درخشش نوشی‌صوفیانی نقش ویژه‌ای در سه امتیاز مس رفسنجان در زمین تراکتور داشت. دروازه‌بان‌های دیگری مثل کریستوفر کنت، علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند هم جزو دروازه‌بان‌های خوب این هفته بودند.

مدافع هفته: کوین یامگا (استقلال)

مدافع راست استقلال بار دیگر در نقش گلزن برای این تیم ظاهر شد. یامگا که اوایل نیمه دوم بازی با فولاد روی یک ضربه کرنر، قفل دروازه فولاد را شکست، شب موفقی در فولاد آرِنا داشت و چه در دفاع و چه در حمله عملکرد موفقی داشت. در این هفته همچنین باید به عملکرد خوب میلاد زکی‌پور، مدافع چپ سپاهان هم اشاره کرد که بارها از سمت چپ سپاهان نفوذ کرد و حتی یک پاس گل هم داد که پرچم اشتباه کمک داور مانع ثبت آن شد.

هافبک هفته: محمد کریمی (سپاهان)

کاپیتان دوم سپاهان شاید گل فصل را به ثمر رساند. کریمی که در دقیقه ۹۴ دیدار با پرسپولیس با شوتی دقیق و هوشمندانه دروازه بیرانوند را باز کرد، بهترین بازیکن سپاهان در دیدار برابر پرسپولیس بود. کریمی که در نیمه نخست هم یک‌بار دروازه پرسپولیس را باز کرده بود اما پرچم اشتباه کمک داور آن را مردود اعلام کرده بود در طول بازی برابر پرسپولیس به خوبی در میانه میدان حملات تیمش را طرح‌ریزی می‌کرد و با اضافه شدن به محوطه جریمه، تیمش را در حملات و یک‌سوم دفاعی حریف یاری می‌کرد.

مهاجم هفته: رضا شکاری (گل‌گهر)

یک گل و دو پاس گل از مهاجم جوان و بااستعداد گل‌گهر کافی بود تا به عنوان بهترین مهاجم هفته انتخاب شود. شکاری برابر نفت مسجدسلیمان گل اول تیمش را به ثمر رساند و در ادامه با دو پاس گل، برتری تیمش را سه‌گله کرد. شکاری که بدون شک بهترین بازیکن هفته بود تنها ۵۷ دقیقه در زمین حضور داشت اما حضور کوتاه او مؤثرتر از حضور کامل سایر مهاجمان هفته بود.

گل هفته: محمد کریمی (سپاهان)

در هفته‌ای که گل زیبا کم به ثمر رسید، گل محمد کریمی نه تنها از لحاظ زیبایی، بلکه از لحاظ حساسیت هم جایگاه ویژه‌ای شاید در کل فصل داشت. گل محمد کریمی به پرسپولیس را بار دیگر مشاهده می‌کنیم:

کد خبر 647639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.