از قتل برای ۷۰۰ هزار تومان تا آسیب چشم پسر ۱۲ ساله با انفجار ترقه

قتل برای ۷۰۰ هزار تومان، دفن شدن یک کارگر در حادثه ریزش معدن، آسیب چشم پسربچه ۱۲ ساله با انفجار ترقه، مرد کینه‌ای در شلیک‌های مرگبار خود کشته شد و سرقت با لباس زنانه و پابند الکترونیکی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: با وقوع قتل یک مرد جوان بر اثر آتش‌سوزی عمدی در جنوب تهران، رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بنا بر حساسیت موضوع، کارآگاهان در نخستین گام راهی صحنه جنایت شدند و با انجام تحقیقات میدانی پی بردند، مقتول و دو نفر از دوستانش در یک چادر مشغول استراحت بودند که فرد ناشناسی به محل مورد نظر آمده و با پاشیدن بنزین آنها را آتش زده و در جریان این حادثه یک نفر به قتل رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه دو نفر از دوستان مقتول دچار سوختگی ۷۰ و ۴۰ درصد شده‌اند، ادامه داد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی، هویت قاتل را شناسایی کردند و متوجه شدند او در گذشته به جرم حمل مواد مخدر و سرقت به زندان رفته است.

وی گفت: همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کنند و در ادامه نیز مشخص شد، مرد جنایتکار به‌تازگی به دلیل اعتیاد از کمپ آزاد شده است. کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات ابتدایی به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی افزود: متهم در ابتدای تحقیقات منکر جرم خود بود اما پس از ارائه شواهد و مدارک موجود در پرونده از سوی کارآگاهان به قتل مرد جوان با شگرد آتش‌افروزی اعتراف و اعلام کرد مقتول از او ۷۰۰ هزار تومان سرقت کرده و همین موضوع باعث شده تا دست به جنایت هولناکی بزند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات بیشتر مشخص شد، متهم قبل از اینکه دست به جنایت بزند پیش مقتول رفته و از او درخواست کرده تا پولش را پس بگیرد اما با رفتار ناخوشایند مقتول مواجه شده و همین موضوع انگیزه قتل را رقم زده است. با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

دفن شدن یک کارگر در حادثه ریزش معدن

وحید محمدی؛ فرماندار گیلانغرب، اظهار کرد: این حادثه صبح امروز دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه برای یک کارگر شاغل در معدن گچ چغالوند در شهرستان گیلان غرب استان کرمانشاه رخ داده است. این کارگر حین انجام کار و بازگشایی یکی از مخازن که دچار انسداد شده بود، به دنبال ریزش معدن دچار خفگی شد. به محض وقوع این حادثه دستگاه‌های امدادی در محل حضور یافتند و نسبت به انتقال جسد به سردخانه اقدام کردند.

آسیب چشم پسربچه ۱۲ ساله با انفجار ترقه

ساعت ۱۴:۳۷ امروز، انفجار ترقه موجب تروما به چشم چپ یک پسر ۱۲ ساله در یزد شد. این پسربچه بعد از خروج از مدرسه و در مسیر منزل دچار این حادثه و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل شد. این حادثه در ۲۰ متری منطقه اسکان جنب مرکز بهداشت اتفاق افتاده بود.

مرد کینه‌ای در شلیک‌های مرگبار خود کشته شد

سرهنگ علی نصیرآبادی؛ فرمانده انتظامی قصرقند، اظهار کرد: ظهر روز گذشته درگیری و اختلاف بین اهالی دهستان هیت از توابع شهرستان قصرقند به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد که مأموران پلیس این فرماندهی به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران پلیس در صحنه برقراری امنیت و دعوت به آرامش اهالی روستا، طبق بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته از حاضران و شواهد عینی مشخص شد که فردی با استفاده از اسلحه کلاش یک نفر را به قتل رسانده و سه نفر دیگر را نیز مجروح کرده است.

فرمانده انتظامی قصرقند ادامه داد: با توجه به کنترل نشدن سلاح توسط ضارب حین تیراندازی، در این میان تیر به سمت خود ضارب شلیک و منجر به مرگ وی می‌شود. سلاح و مهمات توسط فرزند قاتل پس از وقوع حادثه، مخفی شده بود که بلافاصله با تیزبینی مأموران در یک عملیات ضربتی نسبت به دستگیری وی و کشف سلاح و مهمات جنگی به کار برده شده در این جنایت اقدام و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرقت با لباس زنانه و پابند الکترونیکی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای؛ فرمانده انتظامی استان سمنان، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در شهرستان دامغان و با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پلیس آگاهی به‌صورت تخصصی و هوشمندانه وارد عمل شدند.

وی افزود: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی با اقدامات شبانه‌روزی و با استفاده از تجهیزات هوشمند پلیسی، موفق به شناسایی هویت متهم شدند که با لباس زنانه وارد مغازه‌ها می‌شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: در بررسی‌های ویژه پلیس، مشخص شد این سارق سابقه‌دار چند سال قبل به جرم سرقت مغازه دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر، با پابند الکترونیکی از زندان آزاد بود و با شگرد خاصی، نیمه‌های شب از مغازه‌ها سرقت می‌کرد.

وی از دستگیری متهم طی عملیات غافلگیرانه در محل کسب خودش خبر داد و اضافه کرد: در بازرسی از زیرزمین مغازه وی، تعدادی از اموال مسروقه کشف و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شد. سارق در بازجویی فنی پلیس به ۲۳ فقره سرقت مغازه اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده با دستور قضائی روانه زندان شد.

کد خبر 647620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.