مدیریت شهری مشهد آماده پذیرایی از زائران است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت شهری این کلان‌شهر برای پذیرایی از زائران در چارچوب وظایف خود آمادگی کامل دارد.

حسین حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری مشهد در چارچوب وظایف خود برای استقبال از بهار و پذیرایی از مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد تا نوروزی توأم با آرامش را برای شهروندان و میهمانان نوروزی رقم بزند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم با اندیشمندان، مدیریت شهری و خبرگان اقتصادی و نخبگانی جلسات مختلفی داشته است، افزود: نقشه راه در این زمینه تدوین شده است و در حوزه اقتصادی نیز بسته سیاستی مدونی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برنامه‌های مختلفی در بخش اقتصاد مانند تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، تمرکز بر جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، تسری سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در اولویت است، چراکه معتقدیم سرمایه‌گذاری باید به سمت حمل‌ونقل، پسماند، فرهنگی و اجتماعی نیز رهنمون شود و فقط به حوزه مسکن محدود نشود.

وی با بیان اینکه بوروکراسی‌های دست و پاگیر اداری باید از میان برداشته شود، گفت: اقتصاد زیارت و رویداد برای ما بسیار مهم است و با توجه به اینکه فلسفه وجودی مشهد، امام رضا (ع) است، باید در حوزه اقتصاد زیارت و دانش‌بنیان کار شود.

حسامی با بیان اینکه اقتصاد زیارت را نوعی اقتصاد رویداد تلقی می‌کنیم، افزود: نگاه ما ارائه خدمت به زائر است و باید از ظرفیت حضور زائر بهره بگیریم، البته در حوزه سوغات زائر نیز کار زیادی پیش از این انجام نشده است، باید نگاهی جامع به حوزه اقتصاد زیارت داشته باشیم و یکپارچه کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه روی ارائه خدمات بهتر به زائران باید کار کنیم، خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری سلامت زیرساخت‌های خوبی داریم که باید بالفعل شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مصوبه‌ای به عنوان فستیوال مشهد طراحی شده است که به اقتصاد زیارت کمک خواهد کرد، زمانی که قرار است از مشهد به عنوان قطب اقتصادی منطقه یاد کنیم، زیرساخت‌هایی نیاز دارد که بخشی از آن مربوط به تغییر نگرش مدیران است.

وی با بیان اینکه تسهیل قوانین سرمایه‌گذاری برای اقتصاد زیارت مؤثر است، گفت: باید نگاه بلندمدت داشته باشیم و شهرداری و دستگاه‌های دولتی نیز دیدگاه خود را توأم با رویکرد خدمت‌رسانی و حمایتی کنند و از سلیقه‌محوری پرهیز شود.

حسامی افزود: در حوزه حمل‌ونقل بخش خصوصی باید ورود جدی داشته است؛ اگر قرار است دریچه‌های جدیدی در حوزه اقتصادی باز شود، خواست و نیاز سرمایه‌گذار باید برای ما اهمیت داشته باشد و گاهی از دریچه سرمایه‌گذار به شهر و رخدادهای اقتصادی آن نگاه کنیم.

وی گفت: نخستین بستر برای حضور سرمایه‌گذار، جذابیت سرمایه‌گذاری است؛ با توجه به اینکه مشهد شهر امام رضا (ع) است، بسیاری از سرمایه‌گذاران با این رویکرد تمایل به سرمایه‌گذاری در راستای خدمت به زائر دارند، چراکه مشهد سالانه ۳۰ میلیون زائر دارد.

کد خبر 647585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.