مواجهه آلبرتا با مشکلات کمبود بودجه

شوراهای شهر سراسر آلبرتا در کانادا از کمبود بودجه استانی دریافتی برای حمایت از هزینه‌های زیرساختی شکایت دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شوراهای شهر سراسر آلبرتا آخرین بودجه تعیین‌شده استانی را حاوی خبرهای خوبی برای شهرها و شهرک‌ها دانستند، اما معتقدند این بودجه برای پروژه‌های سرمایه‌ای زیرساختی شهر بسیار کم است. آلبرتا در نخستین سال چارچوب بودجه جدید خود، ۷۲۲ میلیون دلار به زیرساخت‌ها اختصاص داده است.

شوراها معتقدند این بودجه بسیاری از پروژه‌های مهم سراسر استان از جمله بیمارستان‌ها، جاده‌ها و پل‌های شهری را تأمین مالی می‌کند، اما این موارد تنها بخش کوچکی از تصویر بزرگ‌تری به‌شمار می‌رود که برای بهبود زیرساخت‌های شهری ترسیم شده است.

شوراهای شهر به‌صورت یک‌صدا اعلام کردند همان‌طور که آلبرتا به‌عنوان یک استان به رشد خود ادامه می‌دهد، اگر روی زیرساخت‌های شهری سرمایه‌گذاری نکند، امکان فراهم آوردن کیفیت زندگی مورد نیاز برای تداوم رشد را نخواهد داشت.

نماینده شوراهای شهر آلبرتا توضیح داد که از سال ۲۰۰۷، یکی از منابع مالی مهم شهرداری‌ها، کمک‌های مالی ابتکار پایداری شهرداری‌های استانی (MSI) آلبرتا بوده است که هر شهرداری بر اساس فرمول خاص تعیین‌شده توسط استان، سهمی از این بودجه دریافت می‌کند.

مواجهه آلبرتا با مشکلات کمبود بودجه

وی افزود که مبلغ دریافتی برای سال جاری متفاوت است، چراکه آلبرتا MSI را با چارچوب مالی دولت محلی (LGFF) جایگزین کرده است. به این ترتیب مجموعه سرمایه‌های تخصیصی پس از سال اول، بر اساس تغییرات درآمد استانی که نسبت به سه سال قبل شاخص‌بندی شده است افزایش خواهد یافت. بنابراین شهرداری‌ها می‌توانند میزان بودجه خود را از قبل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند. با این حال دولت مرکزی همچنان در حال کار روی نهایی کردن فرمول تخصیص سهم برای شهرداری‌ها است و بودجه اختصاصی سال جاری را به عنوان سال نخست کاهش داده است.

نماینده شوراهای شهر خاطرنشان کرد که شهرداری‌ها باید در نحوه تأمین مالی پروژه‌های بعدی خود بسیار خلاق باشند، زیرا شوراها تمایل ندارند به دلیل کمبود بودجه خود شاهد افزایش مالیات بر دارایی باشند.

وی تأکید کرد که افزایش مالیات بر دارایی، ساکنان سراسر آلبرتا را تحت فشارهای مالی ناشی از مقرون‌به‌صرفه نبودن قرار می‌دهد و شوراهای شهر ترجیح می‌دهند با وارد آوردن فشار بر دولت، آن را نسبت به تأمین هزینه‌های زیرساختی استراتژیک بیشتر متعهد کنند.

سخنگوی دولت در این زمینه اظهار کرده است که آلبرتا در حال ارائه بودجه منصفانه، قابل پیش‌بینی و اساسی به شهرداری‌های سراسر استان است و در عین حال اطمینان می‌دهد هزینه‌های شهرداری‌ها و شوراهای شهر را مطابق با هزینه‌های استانی در نظر بگیرد.

وی افزود که امور مالی آلبرتا در دست بررسی قرار دارد و دولت به‌زودی خبرهای خوبی برای شهرها خواهد داشت.

مواجهه آلبرتا با مشکلات کمبود بودجه

کد خبر 647571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.