میهمانان نوروزی از ۶۴ کشور جهان، عازم تهران هستند

رئیس دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از برگزاری نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور در تاریخ ۲۳ و ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از ایرانیان در تهران خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رضا عامری با اشاره به رویکرد متقابل تقویت ارتباط دولت با ایرانیان خارج از کشور و تداوم همفکری و رایزنی پیرامون مسائل مورد اهتمام مشترک اظهار کرد: نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور در تاریخ ۲۳ و ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۵۰ تن از ایرانیان در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: ترکیب میهمانان شرکت کننده در این نشست که از ۶۴ کشور جهان، عازم تهران هستند بیانگر عمق توجه و علاقمندی فرهیختگان ایرانی مقیم خارج، برای ارتباط با ایران و ایفای نقش سازنده در توسعه کشور می‌باشد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به اینکه ایرانیان شرکت کننده در این نشست، با مقامات عالی کشورمان در فضایی صمیمی به گفتگو و تبادل نظر خواهند پرداخت، گفت: شاکلۀ اصلی میهمانانِ مدعو را پزشکان، اساتید دانشگاه، نویسندگان، فعالان اقتصادی و تجاری و ایرانیان فعال در امور خیریه و انسان‌دوستانه، شخصیت‌هایی که نزد جامعه ایرانیان در کشور میزبان شناخته شده هستند، تشکیل می‌دهند.

به گفته وی این میهمانان علاوه بر حضور در جلسات همایش مذکور، در برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده، از جمله بازدید از مراکز علمی و فناوری نوین شرکت خواهند کرد.

عامری با اشاره به اینکه جامعه ایرانیان در کشورهای مختلف جزو خوش‌نام‌ترین، تحصیل کرده‌ترین و مؤثرترین جمعیت‌ها به شمار می‌روند و از احترام و اعتبار نزد مردم دیگر کشورها برخوردارند، گفت: بسیاری از این هم‌وطنان، در ترددهای مستمر خود به داخل کشور ابراز آمادگی می‌کنند تا از دانش و تجربه به دست آمده خود در خارج، در راستای توسعه ملی کشورمان بهره‌برداری شود.

کد خبر 647565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.