معامله ۶ میلیون دلار گواهی سپرده انرژی در روز نخست

نخستین معاملات «گواهی سپرده نفت خام» و «گواهی سپرده میعانات گازی» در ساعت ۱۱ امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در بورس انرژی ایران آغاز شد و در ساعت ۱۴ به پایان رسید.

به گزارش ایمنا، مدیرعامل بورس انرژی ایران درباره جزئیات این معاملات اظهار کرد: ۴۱ هزار و ۸۴۶ برگه گواهی سپرده نفت خام سنگین به‌قیمت هر بشکه ۷۰ دلار و ۷۸ سنت و همچنین ۴۳ هزار و ۹۷۵ برگه گواهی سپرده میعانات گازی به‌قیمت هر بشکه ۶۸ دلار و ۷۸ سنت فروخته شد.

علی نقوی افزود: امروز در تابلوی گواهی سپرده حامل‌های انرژی بورس انرژی ایران در مجموع ۸۵ هزار و ۸۲۱ گواهی سپرده به‌ارزش ۵ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۴۶۱ دلار معامله صورت گرفت. ارزش معاملات گواهی سپرده نفت خام سنگین ۲ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۸۶۰ دلار (معادل هزار و ۷۷ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال) و ارزش معاملات گواهی سپرده میعانات گازی ۳ میلیون و ۲۴ هزار و ۶۰۱ دلار (معادل هزار و ۱۰۰ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال) بود.

به وی از فردا معاملات ثانویه گواهی‌ها امکان‌پذیر است.

معاملات گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی هر هفته در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه انجام می‌شود. برای این معاملات از ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۱ مرحله پیش‌گشایش و از ۱۱ تا ۱۴ معاملات پیوسته انجام خواهد شد.

منبع ایسنا

کد خبر 647563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.