به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _دوشنبه بیستودوم اسفندماه _ در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در شورای ششم شهر اصفهان بحث جدیدی تحت عنوان هوشمندسازی افزوده شده است، اظهار کرد: در مدت همه ادوار گذشته شوراهای اسلامی شهر اصفهان کمسیون عمران و شهرسازی با کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رابطه تنگاتنگی داشته است، چرا که این دو کمیسیون در اصل و پیش از دوره سوم شورای اسلامی شهر اصفهان در یک کمیسیون ادغام بودند.
وی همدلی و همراهی کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر را منشأ برکات و دستاوردهای زیادی در سطح شهر اصفهان دانست و افزود: مجموعه اقدامات و دستاوردهای حاصل از تدابیر این کمیسیونها تحت پروژههای مختلف طی بازدید میدانی به سمع و نظر اعضای شورای اسلامی شهر همدان رسیده است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز در شهر اصفهان با جمعیتی حدود دو میلیون نفر، بر اساس آخرین آمارها بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو وجود دارد که این موضوع باعث تشدید بحرانها و مشکلات ناشی از آن در سالیان آینده خواهد شد.
وی با بیان اینکه چالش حمل و نقل و ترافیک از چالشهای کل کشور در طی پنج سال آینده خواهد بود، گفت: موضوع حمل و نقل و ترافیک یک بحران جدی برای کشور است که به تدبیر جمعی برای حل و فصل آن نیاز داریم.
قربانی اضافه کرد: آلودگی هوا موضوعی است که اخیراً ناشی از این تشدید حضور خودروها در شهرها، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ولی آلودگی صوتی ناشی از آن نیز طی سالهای آینده از آلودگی هوا مضرتر خطرناکتر خواهد بود، بنابراین امروزه باید مدلهای متعادلتری در تردد شهرهای بزرگ ایجاد کنیم که این مهم با همفکری شوراهای اسلامی شهرها و مدیریت شهری کلانشهرها حاصل میشود.
وی با اشاره به اقدامات متعددی که در زمینه ترافیک و حمل و نقل شهر اصفهان طی دوره ششم اسلامی شورای اسلامی شهر اصفهان انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: احداث حلقه چهارم ترافیک شهر به طول ۷۶ کیلومتر از جمله اقدامات شاخص ترافیکی است که امیدواریم تا پایان این دوره به اتمام برسد، همت جمعی مدیریت شهری اصفهان بر تکمیل و بهرهبرداری از آن است چرا که کارکردهای مختلفی برای این حلقه چهارم ترافیکی شهر از جمله جلوگیری از رشد بی رویه شهر و ایجاد مسائل حاشیه نشینی و معضلات ناشی از آن و همچنین عدم تردد غیرضروری خودروها به داخل هسته مرکزی شهر در نظر گرفته شده است.
لزوم راهاندازی ۵ خط مترو در اصفهان
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راهاندازی و تکمیل خط دو مترو اصفهان نیز از جمله اقدامات در این دوره شورای اسلامی شهر است که بر اساس برنامهریزی صورت گرفته تا پایان ۱۴۰۳ فاز اول خط دو مترو اصفهان راهاندازه میشود، امروزه ساخت هر یک کیلومتر قطار شهری بالغ بر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد که البته یک هزینه الزامی و ضروری مبتنی بر سرمایهگذاری برای آینده شهر است.
وی ادامه داد: معتقدیم حداقل باید پنج خط مترو در اصفهان راهاندازی کنیم تا باعث سهولت تردد شهروندان و استفاده از حملونقل عمومی شود.
قربانی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ درصد بودجه سال آینده شهرداری اصفهان در حوزه فرهنگی هزینه میشود که عدد بسیار قابل توجه است، گفت: از جمله حسنهای مجموعه شهرداری اصفهان از گذشته تاکنون آن است که عمده شخصیت شهرداران اصفهان دارای بعد فرهنگی بودند و این امر به رفع بسیاری از موضوعات کمک کرده است.
وی در ادامه اشارهای به چگونگی و چرایی راهاندازی مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر در اصفهان کرد و افزود: هدف از فعالیت مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر نگاه به کمیسیونها و مطالعات مورد نیاز مصوبات آن، آسیب شناسی طرحها و مصوبات و در عین حال ارتباط با دانشگاهها از دیگر رسالتهای این مرکز است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر دارای هیئت امنایی است که متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاههای مختلف استان اصفهان بوده و این به قوت علمی و عملی مرکز میافزاید.
قربانی موضوع گردشگری و اقتصاد گردشگری را به عنوان یک موضوع مهم در شهر اصفهان معرفی کرد و ادامه داد: توجه و تمرکز ویژهای باید روی این مسئله داشت که میتوان با هم افزایی و همفکری شهر همدان و شهر اصفهان به این مهم دست یافت.



نظر شما