گروسبیک هلند میزبان موزه‌ای پایدار

گروسبیک، منطقه‌ای در هلند، میزبان موزه‌ای است که با طراحی منحصربه‌فرد خود، تاکنون جوایز متعددی را دریافت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران خلاق اهل هلند به ساخت موزه‌ای بسیار زیبا در حومه‌های اطراف گروسبیک پرداخته‌اند که با طراحی بی‌نظیر خود توجه بسیاری از هنرمندان و معماران پرآوازه بین‌المللی را به خود جلب کرده است. این موزه شبیه به یک استادیوم ورزشی سرپوشیده است که بام آن را سازه‌ای چترمانند فرا گرفته است. معماران موزه علت انتخاب نوع طراحی پشت بام آن را به تصویر کشیدن آزادی هلند پس از پایان جنگ جهانی دوم معرفی کرده‌اند و چتر را نماد رهایی دانسته‌اند.

گروسبیک هلند میزبان موزه‌ای پایدار

موزه جدید گروسبیک که «موزه آزادی» نام گرفته است، به واسطه طراحی ویژه خود، تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی شده است، با این حال جایزه بین‌المللی معماری فرهنگی، که یک جایزه مهم از سوی دولت آمریکا به بهترین نمونه سازه معماری فرهنگی جهان محسوب می‌شود، مهم‌ترین آن‌ها بوده است.

موزه آزادی گروسبیک سازه‌ای کاملاً پایدار به‌شمار می‌رود که طراحی منحصربه‌فرد آن، امکان بهره‌گیری از بهترین کیفیت هوا را در فضای داخلی و بیرونی برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است. معماران سازه ادعا کرده‌اند که حتی در بدترین شرایط آب‌وهوایی منطقه، موزه فرهنگی شهر از دمای مطلوبی برخوردار خواهد بود و هیچ خطری نظیر تابش شدید نور آفتاب یا بارش باران، بازدیدکنندگان را تهدید نخواهد کرد.

گروسبیک هلند میزبان موزه‌ای پایدار

در واقع، بام چترمانند موزه آزادی گروسبیک به حالت سایبانی عمل می‌کند که از رسیدن اشعه‌های شدید خورشید به بخش‌های زیرین خود جلوگیری می‌کند، ضمن این‌که در هدایت آب باران به محیط‌های اطراف و خودداری از ورود آن به بخش داخلی موزه بسیار اثربخش است. علاوه بر این، سراسر اطراف موزه آزادی گروسبیک را درختانی در خود محصور کرده است که علاوه بر جذب آب باران به خود و جلوگیری از وقوع سیل، به خنک‌سازی محیط اطراف کمک می‌کند که این امر به سهم خود نیاز به مصرف انرژی را برای عملکرد دستگاه‌های تهویه هوای موزه به حداقل می‌رساند.

موزه، میزبان اتاق‌های اداری مختلف در بخش زیرزمینی خود است و در طبقه بالاتر خود، رستورانی را در بر گرفته است که امکان تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطراف را برای کاربران از طریق پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ خود فراهم می‌آورد، ضمن این‌که هدایت نور طبیعی از این پنجره‌ها به داخل، نیاز به مصرف انرژی را برای روشن کردن لامپ‌ها در طول روز را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

گروسبیک هلند میزبان موزه‌ای پایدار

کد خبر 647494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.