رایج‌ترین سنت‌های جهان از کجا آمده‌ است؟

رایج‌ترین سنت‌های جهان، طرز فکر منحصربه‌فرد افراد را نشان می‌دهد، اما ممکن است بعضی از آن‌ها منشأ عجیب و غیرمنتظره‌ای داشته باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر کشوری با توجه به باورها و اعتقادات مردم خود از سنت‌های خاصی پیروی می‌کند که شاید برای ما شگفت‌انگیز و حتی غیرقابل باور باشد. بسیاری از ما حتی نمی‌دانیم که ریشه بعضی سنت‌ها همچون برگزاری کریسمس، تصمیم‌های سال نو، سوگند صورتی و روشن کردن شمع‌های تولد که به طور خودکار در آن‌ها شرکت می‌کنیم، چیست و از کجا آمده است. در ادامه شما را با مرسوم‌ترین سنت‌های جهان و ریشه آن‌ها آشنا می‌کنیم:

سوگند صورتی

سوگند صورتی (Pinky Swear)، درواقع قول دادن کودکان به یکدیگر است که معمولاً با فشردن انگشت کوچک دست انجام می‌شود. این سوگند شکست‌ناپذیر، بالاترین قول است و اگر کسی آن را نقض کند، فرد دیگر می‌تواند انگشت کوچک دست او را بشکند. ریشه این سنت از کشور ژاپن آغاز شده و در فیلم‌های ژاپنی به yubikiri یا "انگشت بریده شده" معروف است.

شمع‌های تولد

قرار دادن شمع روی کیک تولد و فوت کردن آن، ریشه در اعتقادات یونانیان باستان دارد. آن‌ها باور داشتند وقتی مردم کیک‌های تولد خود با شمع‌های روشن را به معبد آرتمیس (الهه ماه) می‌بردند، این شمع‌ها باعث درخشیدن کیک مانند ماه می‌شد و وقتی شمع‌ها خاموش می‌شد، دود آن‌ها، آرزوهای فرد را به آسمان و به سوی الهه می‌برد. همچنین به نظر می‌رسد سنت آرزو کردن، قبل از فوت‌کردن شمع روی کیک تولد نیز از همین اعتقاد یونانی‌ها نشئت گرفته باشد. امروزه این سنت آن‌قدر رایج شده است که بدون دانستن ریشه آن، افراد از سراسر جهان روی کیک تولد خود، شمع می‌گذارند و قبل از فوت کردن آن در دل خود آرزو می‌کنند، اما این سمبل تولد باعث بیش از ۱۵ هزار آتش‌سوزی سالانه در منازل مسکونی جهان می‌شود.

رایج‌ترین سنت‌های جهان از کجا آمده‌اند؟

تصمیم‌های سال نو

اغلب افراد زمانی که به روزهای پایان سال نزدیک می‌شوند، شروع به قول‌دادن به خود می‌کنند. بعضی تصمیم می‌گیرند در سال جدید وزن خود را کم کنند یا زمان بیشتری را با اعضای خانواده بگذرانند، اما چرا آن‌ها در آستانه سال جدید به این فکرها می‌افتند و ریشه این سنت چیست؟ جالب است بدانید که این رسم جهانی نیز منشأ یونانی دارد. یانوس (god Janus) که در اساطیر رومی به خدای گذرگاه‌ها، دروازه‌ها و خدای آغازها و پایان‌ها معروف است، دارای دو سر بود که یکی به آینده و دیگری به گذشته می‌نگریست. یانوس در آغاز سال مصادف با ماه ژانویه، قوی بود و از این جهت افراد در نخستین روز این ماه، به سال گذشته و سپس به سال آینده خود نگاه می‌کنند و تصمیم‌های نو برای سال جدید می‌گیرند.

اختاپوس رد وینگ دیترویت

اختاپوس رد وینگ (Detroit Red Wings Octopus)، یک سنت ورزشی است که ریشه آن به بازی‌های پلی‌آف ۱۹۵۲ برمی‌گردد. مسابقات جام استنلی، یکی از جذاب‌ترین بازی‌های ورزشی در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. برنده این مسابقات، جام را برای یک سال در شهر خود نگه می‌دارد و سال بعد آن را به برنده بعدی جام منتقل می‌کند. بازی‌های پلی‌آف خانگی دیترویت رد وینگز شامل اختاپوس‌های مرده می‌شود که روی پیست یخ پرتاب می‌شوند. اختاپوس با داشتن هشت بازو، نماد تعداد بردهای پلی‌آف برای بردن جام استنلی بود.

کد خبر 647493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.