آمادگی کامل آتش‌نشانان برای جلوگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن از آمادگی کامل نیروهای آتش‌نشانی این شهر به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

امین خوش‌برش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی فومن با ۲۵ نیروی انسانی، سه خودروی اطفای حریق، یک خودروی امداد و نجات و یک تانکر آب‌رسان با استقرار در یک ایستگاه، آماده مقابله با هر نوع خطر احتمالی در چهارشنبه آخر سال است.

وی افزود: چهارشنبه‌سوری سال گذشته، ۳۱ حریق ضایعات (لاستیک) و یک آتش‌سوزی خودرو در شهر فومن رخ داد که با حضور به‌موقع واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر مهار شد.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن خاطرنشان کرد: شهروندان از تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی به‌خصوص در منزل، زیرزمین و نگهداری و حمل مواد آتش‌زا و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف خود خودداری کنند.

خوش‌برش با بیان اینکه شهروندان از روشن کردن آتش، سوزاندن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در واحدهای مسکونی، پارکینگ‌های عمومی، کوچه و خیابان خودداری کنند، تاکید کرد: شهروندان چهارشنبه آخر سال، خودروی خود را در گذرگاه‌ها و کوچه‌های کم‌عرض پارک نکنند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از پرتاب مواد محترقه و آتش‌زا به طرف دیگران، روی درختان، سقف و بالکن منازل خودداری کنند و والدین با نظارت بر رفتار فرزندان خود، مایعات و مواد قابل اشتعال را در دسترس آنها قرار ندهند، گفت: خانواده‌ها با رعایت نکات ایمنی و مراقبت از فرزندان و افراد سالخورده، در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش‌سوزی، بلافاصله موارد را به پایگاه ۱۲۵ واحد آتش‌نشانی اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 647490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.