ارائه صددرصد دیجیتالی خدمات شهری به ساکنان آتن

شهروندان آتن پایتخت یونان باستان، به‌زودی تمام خدمات شهری را به‌طورآنلاین دریافت خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درحال‌حاضر ۲۰۷ سرویس شهری به‌طوردیجیتالی در اختیار شهروندان آتن قرار دارد که مدیران از توسعه بیشتر آن در سایر جنبه‌های زندگی شهری خبر داده و مدعی شده‌اند آتن را به یکی از هوشمندترین شهرهای دنیا تبدیل خواهند کرد.

در این راستا، تمام ساکنان شهر و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند فرم‌هایی دیجیتالی را پر کنند و درخواست پرداخت آنلاین هزینه خدمات شهری را بدهند، ضمن اینکه پس از تأیید درخواست آن‌ها، دسترسی به خدمات اینترنتی بیشتری برای افراد متقاضی فراهم خواهد آمد.

مدیران آتن ادعا کرده‌اند که هر پنج روز یک بار دسترسی اینترنتی به یکی از خدمات شهری را برای ساکنان پایتخت ممکن کردند که در مجموع، اینترنتی کردن صددرصد خدمات ۳۵ ماه طول کشید.

ارائه صد درصد دیجیتالی خدمات شهری به ساکنان آتن

پیش از این نیز اقدامات متعددی در آتن با هدف افزایش هوشمندی شهر اعمال شده بود که به دنبال آن، پایتخت به عنوان شهر پیشرو خدمات هوشمند در یونان شناخته شد و تجربه بهبود کیفیت زندگی برای شهروندان به ارمغان آمد، چراکه ساکنان به دنبال این اقدامات، زمان بسیار کمتری را صرف انجام اموری می‌کنند که تا پیش از این مستلزم حضور در اداره مرتبط بود.

مدیران آتن همچنین از افزایش شفافیت خدمات شهری خبر داده و مدعی شده‌اند که دسترسی اینترنتی شهروندان به این خدمات، آن‌ها را بیش از پیش با نحوه عملکرد مدیران آگاه کرده است، درحالی‌که پرداخت اینترنتی هزینه‌های مربوطه، نیاز به تبادل اطلاعات را روی کاغذ به صفر رسانده و از این طریق اثرات زیست‌محیطی را نیز کاهش داده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هر روزه بر تعداد شهروندانی که برای برخورداری از خدمات دیجیتالی شهری درخواست می‌دهند، افزایش می‌یابد که مدیران پیش‌بینی کرده‌اند تا سه سال آینده تعداد شهروندانی که از این خدمات بهره‌مند خواهند شد، به بیش از ۱۹۴ هزار نفر برسد. علاوه بر این، مدیران شهر همواره در تلاش هستند خدمات دیجیتالی مشابهی را در اختیار مردم قرار دهند تا از آتن یک شهر هوشمند با کیفیت زندگی بسیار مناسب به وجود بیاورند.

ارائه صد درصد دیجیتالی خدمات شهری به ساکنان آتن

کد خبر 647480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.