استراتژی لندن برای اشتراک داده‌های زمان واقعی

مدیران لندن، پایتخت بریتانیا، از آغاز یک طرح آزمایشی سه‌ماهه برای اشتراک داده‌ها خبر داده‌ و مدعی شده‌اند در صورت موفقیت، اجرای این طرح را تداوم خواهند بخشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران لندن با همکاری چند کمپانی فناوری طرح اشتراک داده‌ها را به طور آزمایشی آغاز کرده‌اند و در نظر دارند از منابع دولتی و خصوصی شامل داده‌های زمان واقعی برای این منظور بهره بگیرند به این امید که چالش‌های شهری را به حداقل برسانند. در این راستا، سنسورهایی دیجیتالی در سراسر شهر نظیر سازه‌ها و زیرساخت‌های هوشمند در اطراف پارک المپیک نصب شده است که قابلیت ارائه نوآوری‌های متعدد را برای بهبود کیفیت زندگی شهری فراهم می‌آورد و از این طریق، رفاه بیشتر را برای شهروندان امروز و نسل‌های بعد رقم خواهد زد.

استراتژی لندن برای اشتراک داده‌های زمان واقعی

کاهش مصرف انرژی

یکی از مهم‌ترین پیامدهایی که مدیران لندن در نظر دارند از طریق اشتراک داده‌ها به ارمغان بیاورند، کاهش مصرف انرژی در سراسر شهر است که از طریق تشویق نهادهای مختلف به ارائه نوآوری‌های خود و فعالیت‌های مرتبط با اشتراک داده‌ها تحقق خواهد یافت. در واقع، مدیران لندن با دسترسی به داده‌های بی‌شمار که توسط نهادهای مختلف ارائه می‌شود و تشویق آن‌ها به ارائه رویکردهای خود در راستای کاهش مصرف انرژی، استراتژی‌هایی به منظور جایگزینی نیروی تجدیدپذیر با انرژی شهری ارائه خواهند داد که به دنبال این اقدام، انتشار گازهای آلاینده نیز به‌طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

علاوه بر این، برنامه‌ریزان پایتخت بریتانیا اقداماتی را نیز به منظور افزایش شفافیت داده‌ها اعمال کرده‌اند که به دنبال آن، تمام نهادهایی که به اشتراک داده‌ها و رویکردهای خود برای بهبود کیفیت زندگی شهری ارائه می‌دهند، قادر خواهند بود قوانینی را نیز برای حفظ وضعیت تجاری خود ارائه دهند و به عنوان مثال، دسترسی به داده‌ها توسط سایر نهادها و مدیران را مشمول ارائه کد مخصوصی کنند که از سوی خود آن‌ها به شرکا ارائه می‌شود.

بدیهی است که اشتراک داده‌های زمان واقعی در کنار تمام مزایای ذکر شده، می‌تواند توسعه زیرساخت‌های خودروهای اشتراکی را نیز بهینه کند، ضمن این‌که در بهبود مدیریت ترافیک، انرژی، کیفیت هوا و تحقق اهداف صفر انتشار کربن نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

استراتژی لندن برای اشتراک داده‌های زمان واقعی

https://cities-today.com/new-initiative-for-data-sharing-launched-in-london/

کد خبر 647432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.