۳۲ هکتار بافت قدیم شهر مشمول طرح بازآفرینی است

سرپرست شهرداری تیران گفت: ۳۲ هکتار بافت قدیمی شهر مشمول طرح بازآفرینی شهری است که متناسب با طرح کارشناسی برنامه‌ریزی و احیا می‌شود.

رضا ناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به احیای بافت فرسوده و قدیمی شهر اظهار کرد: این بافت شهری که در منطقه مرکزی و قدیمی شهر تیران قرار گرفته، مشمول طرح بازآفرینی شده است و متناسب با دستورالعمل‌ها احیا می‌شود.

وی افزود: ۳۲ هکتار از بافت قدیمی شهر تیران مشمول طرح بازآفرینی شهری است و متناسب با طرح کارشناسی احیا می‌شود.

سرپرست شهرداری تیران خاطرنشان کرد: بافت فرسوده در جنوب شهر و محله‌های قدیمی قرار گرفته، بخشی از این بافت قدیمی و تاریخی است که میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون برنامه‌ای جامع و دستورالعمل برای احیای آن را صادر کرده است.

ناهی اضافه کرد: محدوده بافت تاریخی و قدیمی به عنوان یک مجموعه گردشگری شهر پیش‌بینی شده است که خانه‌های تاریخی و اقامتگاه بوم‌گردی، مسجد و حمام تاریخی در این منطقه قرار دارد.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری در بازآفرینی بافت تاریخی به دنبال احیا است و در صورت حمایت وزارت راه و شهرسازی در صدور پروانه ساختمانی، با مالکان بناهای مناطق فرسوده همکاری خواهد کرد.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه آسفالت معابر بافت فرسوده انجام شده است، ادامه داد: امسال ۳۴ میلیارد ریال برای آسفالت ۲۰ هزار مترمربع از معابر بافت فرسوده هزینه شده است و این اقدامات تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این اقدامات برای احیای بافت فرسوده و خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان انجام می‌شود و ساخت‌وسازها نیز باید متناسب با اصول شهرسازی این مناطق باشد.

سرپرست شهرداری تیران گفت: نگاه ویژه اعضای شورای اسلامی شهر به احیای بافت قدیمی و تاریخی شهر، منجر به اقدامات چشم‌گیری در این عرصه شده است.

ناهی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش قدیمی تیران افزایش یافته و در حال حاضر چهار خانه بوم‌گردی ایجاد شده است؛ مدیریت شهری به منظور توسعه خدمات این بخش همکاری لازم را دارد.

کد خبر 647342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.