پنل‌های خورشیدی در خدمت واگن‌های برقی گدنیا

شهر گدنیای لهستان برای ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، اقدام به نصب سلول‌های خورشیدی بر فراز پارکینگ‌های اتوبوس کرده است که برق تولید شده از آن‌ها برای ترولی‌بوس‌های (واگن‌های برقی) شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر گدنیای لهستان اعلام کرد که توافق‌نامه‌ای را با اتحادیه اروپا برای نصب پنل‌های فتوولتائیک روی سه پشت‌بام تأسیسات شهری امضا کرده است. انرژی تولید شده از این تأسیسات نه‌تنها برق واحدهای دولتی محلی، بلکه انرژی ترولی‌بوس‌های شهر را نیز تأمین می‌کند.

بر اساس این توافق‌نامه در مجموع ۲.۵ میلیون زلوتی (حدود ۵۳۳ هزار یورو) به شهر تعلق می‌گیرد که ۶۰ درصد هزینه‌های مربوط به نصب فتوولتائیک در سه مکان را پوشش می‌دهد و شامل سقف ساختمان‌های پارک علم و فناوری شهر، خانه رفاه اجتماعی و شرکت حمل‌ونقل ترولی بوس گدنیا می‌شود.

پنل‌های خورشیدی در خدمت واگن‌های برقی گدنیا

با استفاده از سلول‌های خورشیدی که روز به روز در سراسر لهستان رواج بیشتری پیدا می‌کنند، می‌توان بخشی از برق مصرفی فعلی واحدهای شهرداری را پوشش داد و هزینه‌های عملیات روزانه آنها را به‌طور چشمگیری کاهش داد.

در مورد تأسیسات حمل‌ونقل شهر، برق تولید شده از سلول‌های خورشیدی به‌طور مستقیم به کابل‌های ترولی‌بوس‌ها وارد می‌شود، بنابراین تا حدی انرژی آنها از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌شود؛ این پنل‌ها روی پارکینگ انبار اتوبوس شهر نصب می‌شود.

معاون شهردار درباره این طرح گفت: "ما از شرایط ارائه شده توسط امکانات شهری موجود استفاده می‌کنیم، سقف آنها را توسعه می‌دهیم و انرژی را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنیم. در مورد تأمین انرژی شبکه، لازم به یادآوری است که ناوگان مدرن گدنیا نیز از راه‌حل‌هایی مبتنی بر بازیابی، مثل بازیابی نسبی انرژی از ترمز استفاده می‌کند؛ ما در حال برداشتن گام دیگری به سمت حمل‌ونقل عمومی دوستدار محیط زیست هستیم که هوا را آلوده نمی‌کند یا بودجه زیادی را مورد استفاده قرار نمی‌دهد."

کد خبر 647325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.