فولاد صفر- استقلال ۲/ پایان سال بالاتر از پرسپولیس

تیم فوتبال استقلال با پیروزی در دیدار سخت مقابل فولاد، سال ۱۴۰۱ را بالاتر از حریف سنتی خود به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال، امروز _یکشنبه، بیست‌وسوم اسفندماه_ از ساعت ۱۹ تیم‌های فولاد و استقلال در ورزشگاه فولاد آرِنا به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر صفر استقلال به پایان رسید.

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های فولاد و استقلال

ورزشگاه: فولاد آرِنا

تماشاگر: حدود ۳۰ هزار نفر

گل‌ها: کوین یامگا (دقیقه ۵۲)، مهدی قایدی (دقیقه ۷۷) برای استقلال

اخطار: محمدرضا غبیشاوی (دقیقه ۶۹) از فولاد؛ سعید مهری (دقیقه ۴۳) سید حسین حسینی (دقیقه ۳+۹۰) از استقلال

فولاد: کریستوفر کنت، ایوب والی، عارف آقاسی، مهدی شیری، سعید آقایی، حمید بوحمدان (۶۸- الکساندر آلگریا)، علیرضا کوشکی، سینا مریدی (۶۸- محمد آبشک)، روبرتو تورس، اشکان دژاگه و سعید واسعی

سرمربی: علیرضا منصوریان

استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی (۸۲- صالح حردانی)، روزبه چشمی، سعید مهری (۷۲- پیمان بابایی)، آرش رضاوند (۸۲- زبیر نیک نفس)، محمد محبی، مهدی قایدی (۸۲- رضا میرزایی) و ارسلان مطهری (۷۲- امید حامدی فر)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

داور: محمد حسین زاهدی فر

شرح بازی:

استقلال در حالی به مصاف فولاد می رفت که شکست روز گذشته پرسپولیس این فرصت را در اختیار آبی پوشان قرار داده بود تا با برد در بازی سخت اهواز، به رتبه دوم جدول صعود کنند. بازی در حالی آغاز شد که سکوهای تکمیل شده فولاد آرِنا اتمسفر خوبی در این بازی ایجاد کرده بود که البته در روند بازی دو تیم نیز تاثیر گذاشته بود. بازی در نیمه نخست پر موقعیت و زیبا دنبال شد، هر دو تیم موقعیت های خوبی چه روی اشتباه مدافعان چه روی کارهای ترکیبی داشتند اما بی دقت در زدن ضربات آخر باعث شد دو تیم بدون گل زده راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم استقلال بازی را بهتر آغاز کرد و با ارئه یک نمایش تهاجمی تنها چند دقیقه پس از آغاز بازی به آنچه استحقاقش را داشت رسید. شاگردان ساپینتو در دقیقه ۵۲ روی یک کرنر و با ضربه کوین یامگا قفل دروازه فولاد را باز کردند تا در ادامه این فولاد باشد که به دنبال زدن گل تساوی باشد. فولاد البته در ادامه در باز کردن دفاع استقلال موفق نبود و روی یک اشتباه در خط دفاعی گل دوم را هم دریافت کرد تا نمایش ضعیف این تیم در نیمه دوم تکمیل شده باشد. استقلال که به نظر با برد هفته گذشته مقابل گل گهر با روحیه بالایی وارد زمین شده بود مزد بازی بهتر خود را در این دیدار گرفت و در نهایت سه امتیاز مهم را از اهواز به تهران برد تا در ادامه لیگ، این تیم آبی پوش پایتخت باشد که حریف اصلی سپاهان در راه قهرمانی لقب می گیرد.

استقلال با این پیروزی ۴۶ امتیازی شد و بالاتر از پرسپولیسِ ۴۵ امتیازی، درست قبل از نوروز ۱۴۰۲، بالاتر از رقیب سنتی خود قرار گرفت. سپاهانِ صدرنشین با ۴۹ امتیاز هدف بعدی استقلال در ادامه فصل خواهد بود که باید دید شاگردان ساپینتو در دیدارهای آینده که نسبت به سپاهان سخت تر هم هست، می توانند این تیم را در جدول بگیرند یا خیر.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۵۲- استقلال) - کرنر ارسالی مهری در مرکز محوطه جریمه با ضربه سر محبی همراه شد و در ادامه توپ در تیر دور با ضربه پای چپ یامگا تبدیل به گل شد.

۲-۰ (دقیقه ۷۷- استقلال) - پرس از بالای استقلال جواب داد و توپگیری پیمان بابایی از عارف آقاسی در محوطه جریمه فولاد و در ادامه پاس رو به عقب او برای قایدی، منجر به گلزنی این مهاجم ریز نقش از درون محوطه جریمه شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۰- روی اشتباه غلامی، فرناندو تورس در موقعیت ضد حمله قرار گرفت اما شوت او از پشت محوطه جریمه با اختلافی کمی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲- پاس رو به بیرون از سمت راست محوطه جریمه فولاد با ضربه سنگین سلمانی همراه شد اما توپ با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸- اشتباه دروازه بان و مدافعان استقلال منجر شد توپ در یک سوم دفاعی این تیم لو برود و فرصت ایده آل در موقعیت سه به سه برای فولاد ایجاد شود اما در نهایت واسعی قدر موقعیت تک به تک را ندانست و ضربه اش از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶- روی یک ارسال کوتاه از سمت چپ، قایدی در محوطه جریمه فولاد توپ ربایی کرد و از زاویه بسته شانس خود را امتحان کرد اما کنت توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵۱- قایدی که در محوطه جریمه صاحب توپ شده بود با یک پاس رو به عقب مهری را در موقعیت شوتزنی قرار داد اما شوت محکم او را کنت با واکنشی زیبا دفع کرد.

دقیقه ۸۱- توپ سرگردان در محوطه جریمه فولاد با ضربه آلگریا همراه شد اما حسینی به کمک تیر دروازه مانع گل شدن این توپ شدند.

اتفاق ویژه:

قطع چندین باره تصاویر پخش زنده مسابقه و کیفیت پایین دوربین های اهواز، اتفاقی بود که خوشایند بینندگان این دیدار مهم از هفته بیست و سوم نبود.

بهترین بازیکن:

کوین یامگا، زننده گل اول استقلال که روز خوبی را هم در طول بازی پشت سر گذاشت بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 647253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.