ایران چگونه از گروه مرگ جام ملت‌های آسیا فرار کرد؟

با توجه به سیدبندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و نحوه حضور تیم‌ها در هر گروه، تیم ملی ایران شانس بالایی برای قرارگرفتن در گروه آسان‌تر دارد و اتفاق‌های دیگری می‌تواند این رقابت‌ها را برای تیم‌های مدعی جذاب و البته دشوار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از فوریه ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا با تأخیر شش‌ماهه بازی‌ها و تغییر میزبان از چین به قطر، شرایط را برای برگزاری این تورنمنت در قاره‌کهن فراهم کرده است.

 سیدبندی جام ملت‌های آسیا نیز برای قرعه‌کشی اعلام شد و مطابق انتظار، ایران در سید یک این رقابت‌ها قرار گرفت. نکته جالب اینکه عملکرد درخشان عربستان و استرالیا در جام‌جهانی نیز باعث شد تا این دو تیم نیز به‌همراه ایران، ژاپن و کره‌جنوبی در این سید قرار بگیرند و قطر به‌عنوان میزبان در این سید حضور دارد.

جام ملت‌های آسیا برای دومین بار با ۲۴ تیم برگزار خواهد شد و شش‌گروه چهار تیمی میزبان این رقابت‌ها خواهند بود، به‌همین دلیل نیز هر سید شش تیم را در خود جای داده تا امکان قرعه مرگ یا حتی گروه‌بندی دشوار برای تیم‌ها به حداقل برسد.

سیدبندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ قطر:

سید ۱: قطر (میزبان) - ژاپن - کره‌جنوبی - ایران - عربستان - استرالیا
سید ۲: عراق - امارات‌متحده عربی - سوریه - عمان- ویتنام - چین
سید ۳: لبنان - ازبکستان - اردن - بحرین - فلسطین - قرقیزستان
سید ۴: هند - تاجیکستان - تایلند - مالزی – هنگ‌کنگ - اندونزی

گفتنی است قرعه‌کشی این رقابت‌ها بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد تا تیم‌ها حریفان خود را بشناسند. دشوارترین قرعه برای ایران می‌تواند هم‌گروهی با عراق، ازبکستان و تاجیکستان باشد و شاید بهترین قرعه برای تیم‌های سید یک، تقابل با ویتنام، قرقیزستان و هنگ‌کنگ به‌نظر برسد. همچنین قطر به‌عنوان تیم میزبان در گروه نخست جای خواهد گرفت و اولین قرعه نیز برای این تیم خواهد بود.

ضمن اینکه حضور ازبکستان در سید سوم جالب است، چراکه این تیم سال‌های گذشته مدعی صعود به جام‌جهانی بود اما اکنون شرایط خیلی‌خوبی ندارد. تیم ملی تاجیکستان برای نخستین‌بار در جام ملت‌ها حضور دارد و با توجه به نزدیکی فرهنگی، هم‌گروهی‌اش با ایران جالب خواهد بود. علاوه‌بر این، هم‌گروهی قطر و عمان با توجه به حضور کی‌روش و برانکو روی نیمکت این دو تیم شاید جذاب‌ترین قرعه ممکن باشد. امارات و چین دو تیم خطرناک دیگر سید دوم هستند که شاید تیم‌های سید یک نخواهند با آن‌ها روبه‌رو شوند.

کد خبر 647089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.