احداث دیوار نیوجرسی در بزرگراه شهید ردانی‌پور

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: اجرای عملیات احداث دیوار نیوجرسی بزرگراه شهید ردانی‌پور حدفاصل پل آیت‌لله صادقی تا میدان روگذر رباط آغاز شده است و تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال تکمیل‌ می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، علی باقری درباره پروژه ایمن سازی بزرگراه شهید ردانی‌پور اظهار کرد: مطابق گزارش‌های رسیده از پلیس راهور طی ماه‌های گذشته، مبنی بر بروز سوانح رانندگی در مسیر بزرگراه شهید ردانی‌پور، حدفاصل پل آیت‌الله صادقی تا پل رباط که منجر به صدمات مالی و جانی شهروندان شده بود، اعتبار لازم برای طرح ایمن‌سازی محدوده یادشده، تخصیص یافت.

وی افزود: بر این اساس اجرای عملیات احداث دیوار نیوجرسی بزرگراه شهید ردانی‌پور از هفته نخست دی‌ماه سال جاری حدفاصل پل آیت‌الله صادقی تا میدان روگذر رباط آغاز شد که تاکنون ۵۰۰ متر از طول مسیر، اجرا شده است و مابقی مسیر به طول ۶۰۰ متر، سال آینده اجرا خواهد شد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی این پروژه تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

وی درباره دلایل فنی علت جایگزینی دیوار نیوجرسی بتنی به جای گاردریل فلزی خاطرنشان کرد: شکل سهموی دیوار نیوجرسی اجرا شده دارای یک زاویه کم‌عمق‌تر به سمت پایین و یک زاویه عمودی‌تر در بالا است که مزیت این شکل هندسی، کاهش زیاد صدمات خودروی حادثه‌دیده است.

کد خبر 647057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.