پیشرفت ۹۵ درصدی محله‌محوری در منطقه ۱۲

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: محله‌های عاشق‌آباد، مهدیه و محمودآباد برای اجرای پروژه‌های محله‌محوری با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رویکرد محله‌محوری در طرح بازآفرینی شهری، خدمتی مؤثر به شهروندان محلات کم‌برخوردار است که در این راستا، شهرک قدس با قدمت بیش از ۵۰ سال به‌عنوان یکی از اولویت‌های طرح باز آفرینی شهری منطقه ۱۲ در سال آینده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مهاجرت در منطقه، به‌ویژه از سایر استان‌ها و مهاجرت اتباع بیگانه، خلاف‌سازی‌ها و ناهمگون‌سازی فرهنگی و مشکلات عدیده دیگری را به همراه دارد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای سامان‌دادن به بافت ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: برای حذف این بافت‌ها در حال فعال کردن مشاوران در محله‌های ناصرخسرو و امیرعرب برای طرح بازآفرینی شهری هستیم و تلاش می‌کنیم با حضور در مساجد، شهروندان را برای مشارکت در این طرح ترغیب و شرایط مساعدی را برای حضور آن‌ها و سرمایه‌گذاران فراهم سازیم.

وی با اشاره به تاکید شهردار اصفهان به مدیران مناطق در جهت کاهش محرومیت محلات شهری، گفت: اجرای پروژه‌های شاخص عمرانی و توجه به نقاط محروم، رویکرد اصلی این منطقه در پروژه‌های محله‌محور بوده است که محله‌های عاشق‌آباد، مهدیه و محمودآباد را برای اجرای پروژه‌های محله‌محوری با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفتیم که تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

رسالت تاکید کرد: اجرای ۴۰ درصدی طرح آزادسازی گلوگاه‌ها، تملک ساخت مسجد قدس، ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس و پیاده‌روسازی محله عاشق‌آباد، ساخت مسجد المهدی در شهرک مهدیه، روکش آسفالت محلات محمودآباد و عاشق آباد، دفع آب‌های سطحی، ساخت ورزشگاه و بهسازی ورزشگاه در محله محمودآباد و احداث زمین چمن محله مهدیه، از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که امسال در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان انجام شده است.

کد خبر 646938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.