هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ شامل لندن، نیویورک، پاریس، توکیو، برلین، سنگاپور، آمستردام، اسلو و کپنهاگ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی از شهرهای بزرگ دنیا، برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان خود از فناوری‌های نوین کمک گرفته‌اند و به‌همین دلیل می‌توان آن‌ها را هوشمندترین شهرهای جهان نامید. بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان ملل، ۷۰ درصد از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ در شهرها و مناطق شهری زندگی خواهند کرد. بنابراین به‌منظور حمایت از این تغییر و نیازهای جمعیت رو به رشد، فناوری‌های شهر هوشمند، نقش بسیار مهمی در زندگی شهروندان خواهد داشت. در برترین شهرهای هوشمند جهان، مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد و اپلیکیشن‌های مختلفی برای پرداخت هزینه‌های آموزش، درمان، مسکن و حمل‌ونقل در اختیار افراد قرار می‌گیرد. در ادامه شما را با هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ آشنا می‌کنیم:

لندن

لندن، هوشمندترین شهر جهان است که در سال‌های اخیر، ابتکارات زیادی برای پیشرفت روزافزون خود انجام داده است. یکی از این ابتکارات شامل چالش نوآوری مدنی و ایجاد یک پلتفرم انکوباتور (incubator) برای کمک به استارت‌آپ‌ها، جهت توسعه راه‌حل‌هایی برای رسیدگی به مسائل شهری است. برنامه Connect London لندن نیز مربوط به شبکه پیشرفته 5G و پوشش فیبر نوری شهر می‌شود. با سرمایه‌گذاری‌های زیاد مدیران شهر در بخش هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و 6G، لندن هرروز پیشرفت‌های بیشتری را در راستای هوشمند شدن تجربه خواهد کرد.

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

نیویورک

نیویورک یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای هوشمند جهان است و در خط مقدم به‌کارگیری حسگرهای هوشمند و دیگر فناوری‌های نوظهور مدیریت شهری قرار دارد. ابتکارات فناوری هوشمند این شهر شامل NYCx Challenges است که متخصصان فناوری و کارآفرینان را تشویق می‌کند تا ایده‌هایی برای حل مشکلات شهری ارائه دهند. امکان برقراری تماس‌های رایگان با وای‌فای که توسط LinkNYC ارائه می‌شود و مدیریت هوشمند ترافیک، از دیگر نوآوری‌های این شهر مدرن است.

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

پاریس

پاریس، یکی از چهار شهر هوشمند فرانسه است که سیستم مدیریت ترافیک نوآورانه و شبکه حسگرهایی در سراسر شهر برای نظارت بر کیفیت هوا، کاهش سطح نویزها و سایر عوامل محیطی در آن به کار گفته می‌شود. به لطف فناوری‌های نوین در این شهر، تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد بهبود زندگی شهروندان و گردشگران گرفته می‌شود. یکی از اقدامات مهم مدیران شهری پاریس، برنامه خیابان‌های بدون خودروی Paris Breaths است که در تعطیلات آخر هفته و در بعضی از محبوب‌ترین مناطق شهری اجرا می‌شود. این برنامه به ترویج گزینه‌های حمل‌ونقل سبز، بهبود کیفیت هوا و کاهش انتشار کربن در شهر کمک می‌کند.

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

توکیو

توکیو جایگاه بالایی را در فهرست شهرهای هوشمند جهان به خود اختصاص داده است. این شهر همانند برلین، سرمایه‌گذاری زیادی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان ۸۰ درصد، تا سال ۲۰۵۰ میلادی انجام خواهد داد. همچنین طیف وسیعی از پروژه‌های مبتنی بر پایداری نظیر سیستم‌های حمل‌ونقل کم‌کربن و شیوه‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در توکیو به کار گرفته می‌شود. سیستم‌های هوشمند این شهر شامل مدیریت ترافیک پیشرفته با استفاده از سنسورها و دوربین‌ها و اجرای پیشگامانه کدهای ساختمانی برای مصرف انرژی کارآمد است.

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

برلین

یکی از ویژگی‌های متمایز شهر هوشمند برلین، استفاده از سیستم‌های پیشرفته خدمات شهری و زیرساخت‌های آن است. برای مثال، سیستم چراغ‌های خیابانی هوشمند برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، به‌کارگیری داده‌های ترافیک و حمل‌ونقل عمومی در زمان واقعی برای بهبود جریان ترافیک و همچنین برنامه پیشگام اشتراک‌گذاری دوچرخه، در این شهر رایج است. همچنین برلین اهداف بلندپروازانه‌ای برای کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ میلادی دارد.

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

کپنهاگ

کپنهاگ به دلیل تعهد دیرینه به پایداری و سیاست‌های زیست‌محیطی پیشگام خود در جهان مشهور است و بعضی از هوشمندترین فناوری‌های شهری در آن به کار گرفته می‌شود. برای مثال در سال ۲۰۱۷ به علت ابداع سیستم نظارت بر کیفیت هوا که مصرف انرژی، ترافیک، مدیریت زباله و سایر عوامل کلیدی را تنظیم می‌کرد، این شهر برنده جایزه شد. همچنین مدیران شهری کپنهاگ با استفاده از پلتفرم متمرکز برای اتصال چراغ‌های راهنمایی، نقاط شارژ وسایل نقلیه الکتریکی و اندازه‌گیری‌های هوشمند، تجربه کارآمدی را برای رانندگان این وسایل ایجاد کردند.

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

آمستردام و سنگاپور

در سال ۲۰۰۹، صدها پروژه نوآورانه در سراسر آمستردام ایجاد شد که انقلاب چشمگیری در شبکه حمل‌ونقل شهری به وجود آورد. اکنون داده‌های ترافیکی با توسعه‌دهندگان آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و می‌توانند از داده‌ها برای ایجاد برنامه‌های نقشه‌برداری استفاده کنند. سپس این برنامه‌ها در سیستم حمل‌ونقل شهری ادغام می‌شود.

همچنین مدت زیادی است که سنگاپور نیز به عنوان یکی از هوشمندترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. اکنون فناوری‌های هوشمند در سراسر بخش مسکن یکپارچه‌سازی شده‌اند و دولت سنگاپور از ابتکارات دیجیتال پیشگام برای مدیریت شهر استفاده می‌کند.

هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

کد خبر 646918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.