مقابله موفق شهر اتریشی با مرگ مرکز شهر

شهرداری آیزنشتات اتریش برای بازگرداندن رونق به مرکز شهر، هفت اقدام حمایتی را در پیش گرفته است و نتایج نشان می‌دهد که این شهر توانسته است در این زمینه موفق شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دو سال پیش، شهر آیزنشتات اتریش با پدیده‌ای به نام «مرگ خیابان» مواجه شد که به موجب خرید آنلاین یا وجود خرده‌فروشان بزرگ در حاشیه شهر، جریان مردم از مرکز شهر دور شد.

این امر به‌نوبه خود منجر به پیامدهای منفی برای خدمات قدیمی و خرده‌فروشان واقع در مرکز خرید تاریخی منطقه شد و موجی از ورشکستگی را بین مشاغل کوچک و متوسط ایجاد کرد و شهر را با بازار کار بی‌رونق و گزینه‌های رقابتی کمتر مواجه کرد.

به گفته توماس اشتاینر، شهردار آیزنشتات، شهر او طی مدتی در حال گذراندن این روند بود و سیاستمداران محلی مجبور بودند با یک استراتژی جامع برای معکوس کردن روند مداخله کنند. مقامات ادعا می‌کنند که منطقه عابر پیاده آیزنشتات هفت سال پیش دارای ۱۸ مغازه خالی از میزان کل ۶۹ فروشگاه بود که امروز این عدد به شش رسیده است.

یکی از اولین اقداماتی که شهر با آن شروع کرد، بهبود فضاهای شهری و افزایش کیفیت تجربه شهروندان بود که شامل کاشت ۱۸ درخت جدید، نوسازی نیمکت‌ها و بناهای تاریخی و البته بهبود دسترسی به مرکز شهر بود. علاوه بر این مقامات تعداد اتوبوس‌ها را در این منطقه افزایش دادند و آن‌ها را بین سپتامبر و دسامبر ۲۰۲۲ رایگان کردند.

مقابله شهر اتریشی با مرگ خیابان‌ها

سپس یک سرویس بازاریابی شهر و مکان برقرار شد که شامل مدیریت فضاهای خالی می‌شد. این اقدام از سال ۲۰۲۲ عملیاتی شده است و بر اساس آن فضای مغازه‌ها مدیریت و رویدادهای خرید به عنوان کمپین‌های بازاریابی سازماندهی می‌شود.

اقدام چهارم صدور کوپن‌های آیزنشتات به ارزش کل ۴۰۰ هزار یورو بود. این کوپن‌ها بین شهروندان توزیع شد تا بخشی از قدرت خرید شهروندان را در مناطق شهری حفظ کند، نه اینکه به جیب خرده‌فروشان آنلاین بین‌المللی برود.

پنجمین اقدام با هدف بازگرداندن زندگی به مرکز شهر آیزنشتات با رویدادهای قابل دسترس انجام شد؛ این شهر تنها در سال ۲۰۲۲ میزبان ۶۰ رویداد و ۶۰ بازار روز بود.

اقدام ششم، متوقف کردن هزینه‌های پیاده‌رو برای کافه‌ها، رستوران‌ها و خرده‌فروشان بود که می‌توانند دسترسی بهتری به عابران پیاده و تماس مستقیم‌تر با مشتریان داشته باشند.

آخرین اقدام برای افرادی بود که تازه کسب‌وکار خود را شروع می‌کردند؛ مقامات محلی به کسب‌وکارهای جدید در سه سال اول فعالیت خود پاداش می‌دهند. آیزنشتات در سال اول ۵۰۰ یورو در ماه به یک تجارت جدید، ۳۰۰ یورو در سال دوم و ۲۰۰ یورو در سال سوم به کارآفرینان ارائه می‌دهد. اگر راه‌اندازی در زمینه جدیدی باشد که قبلاً در مرکز شهر وجود ندارد، پاداش سال اول دو برابر (هزار یورو) است. در مجموع، مقامات تخمین می‌زنند که این برنامه هفت مرحله‌ای حدود یک میلیون یورو هزینه داشته است.

جدیدترین اقدام افزوده شده به بسته حمایتی شهر یک شمارنده دیجیتال برای نظارت بر تعداد افرادی است که از منطقه عابر پیاده عبور می‌کنند. این اقدام به مقامات اجازه می‌دهد علایق مردم محلی را ردیابی کنند و موفقیت ابتکارات مختلف را با دقت بیشتری بسنجند.

مقابله شهر اتریشی با مرگ خیابان‌ها

کد خبر 646729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.