کاشت ۱۱۰ هزار اصله نهال در سطح شهر

شهردار مراغه از کاشت ۱۱۰ هزار اصله نهال در سطح شهر به مناسبت هفته درختکاری خبر داد.

محمد مقتومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری در راستای تصمیم شورای فرهنگ عمومی و با تصویب کمیسیون ماده ۵، شش هزار مترمربع آزادسازی انجام داده است، بر این اساس مساحت اوحدیه مراغه یک هکتار افزایش خواهد داشت تا فضایی مناسب برای رونق گردشگری فراهم شود که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی افزود: با اجرای این آزادسازی، مقبره اوحدی مراغه‌ای از خیابان دانشسرا قابل دید است و راه دوم ارتباطی این محدوده نیز از خیابان سبزچی‌ها انجام می‌شود.

شهردار مراغه از توسعه بیش از سه هزار مترمربع فضای سبز محوطه رصدخانه مراغه در سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری سه هزار چراغ به منظور نورپردازی و روشنایی معابر محوطه رصدخانه نصب شده است.

مقتومی از کاشت ۱۱۰ هزار اصله نهال در سطح شهر به مناسبت هفته درختکاری خبر داد و تصریح کرد: شهرداری مراغه به منظور استقبال از گردشگران نوروزی کارگروه‌های تخصصی تشکیل داده است تا در سطح شهر یک خانه‌تکانی اساسی انجام شود.

وی گفت: ارسال پیامک خوشامدگویی به مسافران در مبادی ورودی شهر، تهیه پکیج‌ها و نقشه‌های گردشگری به‌روز، تهیه اپلیکیشن گردشگری مراغه شامل فضاها و مسیرهای گردشگری آثار تاریخی، طبیعی، مسیرها و محل‌های اقامتی و بوم‌گردی از برنامه‌های شهرداری در طرح استقبال از بهار است.

کد خبر 646701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.