طراحی زمین بازی دیجیتال با کمک کودکان در بلژیک

شهر روسلاره بلژیک برای تحقق رویای کودکان شهر، به آن‌ها این امکان را می‌دهد که خودشان درباره سبک زمین بازی از طریق یک محیط دیجیتال تصمیم بگیرند و در نهایت شهرداری مجری ساخت رویای آن‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر روسلاره بلژیک قصد دارد دیجیتالی شدن را با رویکرد دوستدار کودک در برنامه‌ریزی شهری ترکیب کند. این شهر می‌خواهد با استفاده از یک فضای بازی مجازی در پلتفرمی موسوم به Roblox، یک زمین بازی را با یاری کودکان طراحی کند. Roblox یک سامانه محبوب است که در آن کاربران می‌توانند بازی‌های خود را به دلخواه خود ایجاد کنند.

یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌های پروژه این است که شهر روسلاره از فناوری دیجیتال برای دموکراتیک کردن ایجاد این زمین بازی استفاده خواهد کرد به طوری که تمام خواست کودکان در آن بدون هیچ محدودیتی اجرا می‌شود. بنا بر اعلام شهرداری، زمین بازی در سال ۲۰۲۴ بازسازی خواهد شد.

طراحی زمین بازی دیجیتال با کمک کودکان در بلژیک

مقامات توضیح داده‌اند با توجه به اینکه بر اساس این پروژه، کودکان اجازه طراحی فضای خود را دارند، این تلاش شهرداری برای تحقق استاندارهای شهر دوستدار کودک شایسته تقدیر است.

بچه‌ها در این بازی، باید با بودجه خیالی کار کنند و وسایل بازی مورد علاقه خود را در فضای باز از منو انتخاب کنند و در جایی که دوست دارند قرار دهند. علاوه بر این، کار به صورت گروهی انجام می‌شود و کودکان می‌توانند در کنار یکدیگر به تخیل خود اجازه هر کاری را بدهند.

هنگامی که مرحله طراحی پروژه به پایان رسید، شهر سعی خواهد کرد تا حد ممکن خواسته‌های کودکان را در توسعه مجدد دنیای واقعی بگنجاند و به این ترتیب رؤیای کودکان را تحقق ببخشند.

کد خبر 646676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.