کاشت ۶ هزار اصله نهال در گرگان / تدابیر شهرداری برای مقابله با ساخت‌وسازهای ناایمن

شهردار گرگان از کاشت شش هزار اصله درخت در هفته درختکاری خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ در بازدید از ساخت‌وسازهای سطح شهر، باید محل و نوع تخلف را بررسی و در صورت نیاز رای به قلع بنا را صادر کنند.

سید محمدرضا سیدالنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مدیریت شهری ارتقای فضای سبز شهر به منظور دستیابی به شهری سبز است، اظهار کرد: با کاشت ۷۰۰ اصله درخت یک هکتار به مساحت فضای سبز شهری اضافه می‌شود.

وی از کاشت شش هزار اصله درخت در هفته درختکاری خبر داد و افزود: در نظر داریم سال ۱۴۰۲، ۱۰ هزار اصله درخت در سطح شهر گرگان کاشته شود.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری کاشت درختان مثمر در دستور کار شهرداری گرگان قرار گرفته است و در هفته درختکاری گونه‌های متناسب با آب و هوای شهر گرگان از جمله انار و نارنج کاشت شد.

سیدالنگی تصریح کرد: درختان چنار بافت تاریخی شهر گرگان فرسوده شده‌اند؛ شهرداری به منظور زنده نگهداشتن خاطرات گذشته کاشت درختان چنار را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به نظارت شهرداری بر احداث ساختمان‌های مقاوم در شهر گرگان تاکید کرد: شهرداری باید تمهیدات لازم را اتخاذ کند و نظارت بیشتری بر ساختمان‌های درون‌شهری داشته باشد تا اصول ایمنی و فنی توسط مالکان، مجریان و سازندگان مسکن در شهرها رعایت شود.

شهردار گرگان گفت: شهرداری در حوزه شهرسازی براساس طرح جامع و تفصیلی شهر در تعامل با نظام مهندسی و مهندسان ناظر در سطح شهر است که نظارت دقیق‌تری بر ساخت‌وسازها دارند.

سیدالنگی ادامه داد: آخرین اصلاحیه آئین‌نامه زلزله ایران توسط وزارت راه و شهرسازی به مهندسان ابلاغ شده است تا ساختمان‌های ایمن احداث شود و مجریان دارای صلاحیت، بر ساخت‌وسازها نظارت داشته باشند.

وی گفت: شهرداری در مناطقی از شهر که در پی زمین‌لرزه لرزش یا ریزش داشته است، با به‌کارگیری مهندسان مشاور ژئوتکنیک به منظور شناسایی خاک و نوع بارگذاری، برای صدور پروانه اقداماتی را لحاظ کرده است.

شهردار گرگان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری برای جلوگیری از احداث ساخت‌وسازها ناایمن افزود: اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ در بازدید از ساخت‌وسازهای دارای تخلف، محل و نوع تخلف را بررسی و در صورت نیاز رأی به قلع بنا صادر می‌کنند.

سیدالنگی اظهار کرد: رعایت قانون برای همه واجب است؛ تا جایی که ممکن است با شهروندان همکاری لازم را داریم که از ظرفیت قانونی برای صدور پروانه استفاده کنند، اما در صورت تخلف با آنها برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 646598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.