خرید دیزل ژنراتور و انتخاب بهترین توان

دیزل ژنراتور در زمان نبود برق شبکه یا کمبود آن استفاده می گردد، این دستگاه با توان مناسب و کیفیت قابل قبول میتواند نیاز ما را برای تامین برق به بهترین نحوه ممکن رفع نماید.

از این رو نکات انتخاب و خرید دیزل ژنراتور دارای اهمیت بسیار می باشد. گروه مهندسی بینش ابتکار خاورمیانه در این مقاله چگونگی انتخاب بهترین توان مورد نیاز ژنراتور دیزلی را بررسی می نماید.

انتخاب قدرت دیزل ژنراتور

انتخاب بهترین توان مناسب دیزل ژنراتور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد از همین رو جهت محاسبه صحیح آن باید، به کنتور برق اصلی، قدرت کلیدها در تابلو برق مادر که برای هر دستگاه در تابلو برق اصلی به طور کلی یا جزئی نصب گردیده و یا پلاک مشخصات هر دستگاه که توان و نوع مصرف روی آن درج شده است، توجه کافی نمود و در مجموع با توجه به موارد گفته شده، توان مصرفی را اندازه گیری کرد.

انتخاب دیزل ژنراتور مناسب ساختمان ها

اگر پروژه در مرحله کاملا ابتدایی می باشد باید دستگاه های ضروری که در لیست تهیه می باشند را محاسبه نمایید؛ دستگاه های ضروری در هر پروژه ای میتوانند متفاوت باشند به عنوان مثال: در پروژه های ساختمانی عموما" آسانسور، روشنایی، پمپ های آبرسانی و آتش نشانی در پایان کار به صورت ضروری در نبود برق برای محاسبه توان دیزل ژنراتور در نظر گرفته می شود. همچنین در ادامه باید در نظر داشت کدام دستگاه ها به صورت ضربه ای وارد مدار خواهند شد و کدام دستگاه ها به صورت مرحله ای (نرم/درایو) استارت می خورند سپس ضرایب اطمینان برای هر دستگاه که به صورت ضربه ای روشن می شوند را با توجه به نوع دستگاه از ضریب 1.5 الی 2.5 در توان محاسباتی در نظر داشت و برای دستگاه های مرحله ای ضریب 1 را در نظر می گیرند. در نهایت با جمع کل مصارف و ضرایب اطمینان به قدرت نهایی مورد نظر خواهیم رسید.

محاسبه توان دیزل ژنراتور مصرف کارخانه ها

در کارخانه هایی همچون صنایع غذایی، فولاد سازی و غیره راحت ترین روش محاسبه، قدرت کلیدهای تابلو برق اصلی برای هر دستگاه یا کلید اصلی کل برق مورد استفاده کارخانه می باشد؛ که می توان هم قدرت آن یا یک ضریب بالاتر دستگاه دیزل ژنراتور را انتخاب نمود.که پیشنهاد می گردد 10 درصد بالاتر دیزل ژنراتور خود را انتخاب نمایید. همچنین در این روش باید توجه نمایید که کلید اصلی در گذشته به درستی انتخاب شده باشد. نهایتا در صورتیکه به عنوان مثال با تمام ضرایب اطمینان فوق عدد 350 آمپر به دست آوردیم این عدد را 10 الی 15درصد افزایش خواهیم داد زیرا شرایط آب و هوایی، فاصله از سطح دریا، رطوبت، گرما، جانمایی دستگاه دیزل ژنراتور و غیره در توان واقعی و قابل استفاده بسیار تاثیر گذار می باشد. از همین رو در جهت اطمینان از محاسبه صحیح دستگاه برق اضطراری ، عدد فوق را به توان به دست آمده اضافه خواهیم کرد.

انتخاب نوع مصرف دیزل ژنراتور

خرید دیزل ژنراتور و انتخاب بهترین توان

دیزل ژنراتور ها به طور کل به سه دسته مداوم، دائم، اضطراری تقسیم می شوند. در مصرف مداوم دیزل ژنراتور دستگاه بیش از 8 ساعت در روز مورد استفاده ما قرار می گیرد. در صورتیکه مصرف مداوم مورد نظر باشد به این صورت توان را محاسبه می نماییم؛ به عنوان مثال خروجی 350 آمپر به دست آمده را با توجه به نکته فوق 10 درصد افزایش می دهیم حال به توان 385 کاوا میرسیم سپس باید به این عدد 25 الی 30 درصد افزود یعنی عدد انتخابی ما تقریبا 500 آمپر می باشد. ( عموما" روی دستگاه های دیزل ژنراتور، توان بر اساس اضطراری یا دائم قید شده است از همین رو در جهت استعلام گیری اشاره خواهیم داشت توان اضطراری ما حدود 500 آمپر می باشد تا توان مورد نظر ما با توجه به نوع مصرف که 350 آمپر است را دستگاه پشتیبانی نماید).

در دسته دوم توان دائم دیزل ژنراتور را مورد بررسی خود قرار خواهیم داد این توان به معنای استفاده از دستگاه تا مرز 8 ساعت در روز می باشد که برای محاسبه باید توان به دست آمده را 2 تا 10 درصد افزایش دهیم 10 درصد اول برای اطمینان شرایط استفاده در آب و هوای مختلف و غیره ... و 10 درصد دوم برای نوع مصرف ما می باشد. به عنوان مثال: عدد اولیه ما 350 آمپر+35 آمپر= 385 آمپر+38 آمپر = حدود 423 آمپر عدد مورد نظر ما خواهد بود. (دستگاه انتخابی طبق جداول موتور دیزل با توان اضطراری حدود 500 آمپر و توان دائم 450 آمپر مناسب ما خواهد بود.)

برای محاسبه توان اضطراری دیزل ژنراتور کافی است عدد به دست آمده را 10 الی 15 درصد افزایش دهیم تعریف توان اضطراری برای استفاده از دستگاه تا حداکثر 1 ساعت می باشد. (یعنی عدد 350 آمپر ما باید 385 آمپر به عنوان توان اضطراری اعلام شود.)

نکته: در واقع ما در سه حالت فوق 350 آمپر نیاز داریم ولی با توجه به نوع مصرف عدد انتخابی قدرت دستگاه طبق جداول موتور دیزل تغییر خواهد کرد و برای انتخاب توان مناسب با مراجعه به کاتالوگ های مربوطه و توان های اعلامی دستگاه های تولیده شده شرکت های مختلف انتخاب خود را انجام می دهیم.

تبدیل واحدهای ضروری در محاسبه دیزل ژنراتور

1KW=1000W تبدیل کیلووات به وات

1KW=1.25 KVA تبدیل کیلووات به کیلو ولت آمپر

1HP=0.74 KW تبدیل اسب بخار به کیلو وات

1KVA=1.44 A (سه فاز) تبدیل کیلوولت آمپر به آمپر

1KVA=5 A (تکفاز فاز) تبدیل کیلوولت آمپر به آمپر

با توجه به نکات بالا هم اکنون قدرت دستگاه را انتخاب نمودیم و باید به بررسی برند دستگاه بپردازیم.

خرید دیزل ژنراتور و انتخاب بهترین توان

انتخاب برند دیزل ژنراتور برحسب توان

در اینجا به نکات کلی و مهم اشاره میشود در صورتیکه توان 35 الی 100 کاوا باشد؛ برند های دیزل ژنراتور تلک و بادوین و لوول پیشنهاد می شود. از 100 الی 770 کاوا دیزل ژنراتور بادوین و ولوو بهترین انتخاب خواهد بود و توان 770 الی 1400 کاوا برند دیزل کامینز و پرکینز را میتوان گزینه مناسبی دانست.

دسته بندی بالا و معرفی برندها براساس موجودی کلی بازار و خدمات پس از فروش مطلوب و همچنین پر فروش ترین دستگاه های شرکت بینش ابتکار خاورمیانه پیشنهاد شده است که در سال های مختلف با توجه به شرایط اقتصادی، کشش بازار و سایر موارد تاثیر گذار تغییر می نماید.

اینک با توجه به انتخاب برند و نوع توان مصرفی و عدد محاسبه شده میتوان شروع به تحقیقات لازم در جهت استعلام گیری دستگاه و انتخاب مناسب نمود.

قابل ذکر است خدمات پس از فروش ، گارانتی دستگاه، شرایط مدت تحویل و حمل و نقل، روش های بهره برداری و راه اندازی دستگاه، ابعاد و جانمایی دستگاه، انتخاب صحیح متعلقات همچون (گرمکن، پمپ دستی تخلیه کن، مخزن ذخیره مناسب، تابلو برق،کانوپی سوپر سایلنت، شاسی مخصوص دستگاه و غیره) در انتخاب شما تاثیر گذار می باشد.

شرکت بینش ابتکار خاورمیانه یکی از شرکت های معتبر فروش دیزل ژنراتور در کشور به شمار می‌آید که می‌تواند دیزل ژنراتور را در قدرت‌های 35 الی 1100 و از برندهای مختلف و معتبر دنیا در اختیارتان قرار دهد؛ بنابراین اگر مایل به خرید دیزل ژنراتور هستید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان فروش دیزل ژنراتور در مجموعه از طریق شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

شرکت بینش ابتکار خاورمیانه | 09014100215 | 02188261760 | 02188288374 |www.bineshebtekar.com

کد خبر 646538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.