«مومیایی شبیه عشق من است» روایتی از دغدغه‌های نسل جوان

«مومیایی شبیه عشق من است»، چهارمین مجموعه داستان کوتاه حسین بازپور روانه بازار کتاب شد.

به گزارش ایمنا، حسین بازپور با این توضیح که «مومیایی شبیه عشق من است»، شامل هفت داستان کوتاه «هتریک کنکور»، «بیست‌وچهارم آبان»، «آزمون تیزهوشان»، «کلاس دوم دبستان»، «صبح جمعه»، «چرخ‌وفلک» و «فقط کمی دورتر» است، اظهار کرد: کتاب در راوی اول شخص، راوی سوم شخص محدود، راوی سوم شخص دانای کل در شهرهای اردبیل، اهواز، کرج و اصفهان برای نسل جوان روایت شده است.

وی که در این مجموعه به مسائل و دغدغه‌های نسل جوان پرداخته است، ادامه داد: تلاش کردم تا نوع نگاهم به موضوع‌ها و دغدغه‌های نسل جوان، متفاوت‌تر از قبل باشد؛ موضوع‌ها و مسائلی مانند بیکاری، کنکور، سربازی و ازدواج را انتخاب کردم که از سوژه‌های داغ نسل جوان است. برای جذب مخاطب نسل جوان و صلح این نسل با ادبیات، باید در سمت‌وسویی بنویسیم که مخاطب انتظار دارد؛ نبودِ تولیدات فکری و فرهنگی، آثار جبران‌ناپذیری بر این نسل به جای خواهد گذاشت.

این نویسنده که با پیوند مابین سطرها، ارتباط نامحسوسی را میان داستان‌ها خلق کرده است، به‌طوری‌که در هر داستانی نشانه‌ای از داستان دیگری وجود داشته باشد، افزود: به شخصیت‌های فرعی به میزان شخصیت‌های اصلی پرداخته‌ام و تیپ‌های مختلفی را در شهرهای متفاوتی نوشته‌ام؛ شاعرانگی در داستان را می‌پسندم و در تلاش هستم که از حس‌آمیزی و تک‌بیت‌های مرتبط با موضوع، در داستان‌ها استفاده کنم.

وی با بیان اینکه بی‌تردید هزینه‌های پرداختن به هنر و ایجاد بستری برای هنرمندها، به‌طورقطع کمتر از هزینه‌های نپرداختن به آن است، تصریح‌کرد: ادبیات می‌تواند پلی برای ایجاد صلح، صمیمیت و بستری برای گسترش تفکرات و ایده‌های نسل جوان باشد و آن‌ها را هدایت کند. وظیفه نویسندگان جوان، پرداختن به دغدغه‌های نسل جوان است؛ تمایل دارم همیشه به مسائل اجتماعی و دغدغه‌های جوانان در داستان‌ها و اشعارم بپردازم. ایجاد بستری برای پیشرفت جوانان هنرمند، موجب ارتقای سطح فرهنگ عمومی خواهد شد، امیدوارم به جوانان بیشتر بها دهیم.

کتاب «مومیایی شبیه عشق من است»، توسط انتشارات تیماج با طراحی جلد سیاوش برادران به چاپ رسیده است.

کد خبر 646500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.