برپایی هفت‌سین ویژه نوروز با نماد صنایع دستی اصفهان در مرکز شهر

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: امسال در ایام نوروز هفت‌سین سنتی ویژه، تلفیقی از هنرهای اصیل صنایع دستی و معماری اصفهان، در میدان امام حسین (ع) گسترده می‌شود.

به گزارش ایمنا، میثم بکتاشیان اظهار کرد: اصفهان با میراث کهن، آثار تاریخی باشکوه و جاذبه‌های طبیعی همیشه مقصد مسافران و گردشگران بوده است، به‌طوری که هر ساله در ایام نوروز ورود گردشگران و مسافران به شهر تاریخی اصفهان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، در این راستا تمهیدات میزبانی نوروز نیز هر ساله در شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه یک اصفهان به لحاظ قرار گرفتن در بافت ویژه و تاریخی شهر اصفهان همیشه مورد توجه مسافران بوده است و یکی از پرترددترین مناطق به شمار می‌رود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات سفر ویژه ایام نوروز تصریح کرد: به منظور میزبانی و آماده‌سازی منطقه یک جهت حضور مسافران نوروزی اقداماتی از جمله کاشت و گل‌آرایی فضاهای سبز، پاک‌سازی محلات و امحای دیوارنویسی‌ها، هماهنگی با پارکینگ‌ها، نظافت و رنگ‌آمیزی محلات، ارتقای سطح کیفی حاشیه رودخانه، چمن و گل‌کاری حاشیه رودخانه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز هفت‌سین سنتی ویژه، تلفیقی از هنرهای اصیل صنایع دستی و معماری اصفهان، در میدان امام حسین (ع) گسترده می‌شود.

به گزارش ایمنا، آثار تاریخی همچون، موزه محله علیقلی‌آقا، مسجد سید، مسجد باب‌الرحمه و خانه‌های تاریخی امیرقلی امینی، روضاتی و روغن‌فروش در این منطقه قرار دارد.

کد خبر 646488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.