تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در ‌گیلان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان گفت :محیط‌بانان پاسگاه سرمحیط‌بانی اشکورات رودسر موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در منطقه شکارممنوع اشکورات رودسر شدند.

به گزارش ایمنا، حمزه عشوری اظهار کرد: محیط‌بانان پاسگاه سرمحیط‌بانی اشکورات رودسر موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در منطقه شکارممنوع اشکورات رودسر شدند.

وی افزود: مأموران یگان پاسگاه سر محیط‌بانی اشکورات رودسر در پایش‌های میدانی خود در مناطق شکارممنوع اشکورات با شناسایی مسیر حرکت پلنگ در این منطقه و نصب دوربین‌های تله‌ای، موفق به ضبط تصویر ازاین‌گونه ارزشمند شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان بابیان اینکه پس از مشاهدات علائمی ازجمله ردپا و سرگین پلنگ توسط محیط‌بانان و کارشناسان، از حضور این‌گونه ارزشمند در منطقه شکارممنوع اشکورات اطمینان حاصل شد، خاطرنشان کرد: مشاهده پلنگ در این منطقه بیانگر پویا بودن اکوسیستم و وجود امنیت و تغذیه مناسب برای این‌گونه بوده که به‌واسطه تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی محقق شده است و طی چند سال اخیر خوشبختانه شاهد پراکنش خوب پلنگ در استان هستیم.

وی اشاره به اهمیت مشارکت عموم مردم در حفاظت از محیط‌زیست، افزود: انتظار داریم مردم شریف استان گیلان به‌ویژه ساکنان جوامع محلی محیط بانان را در حفاظت از طبیعت و حیات‌وحش یاری کنند.

منبع: فارس

کد خبر 646426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.