افزایش ۱۰ برابری تعداد تماس‌ها در بخش مشاوره آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتماد مردم در بخش مشاوره آموزش و پرورش یک مزیت است، تعداد تماس‌ها در مقایسه با یک ماه قبل حدود ۱۰ برابر شده که نشان‌دهنده نیاز مردم به مشاوره است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر باقرزاده امروز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه _در نشست تخصصی کارگروه‌های نهادینه‌سازی نظام جامع راهنمایی، مشاوره و دوره آموزشی استانداردهای مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اصفهان، اظهار کرد: جمع حاضر برنامه‌های بسیار ویژه‌ای را در ابتدا به صورت نظری و علمی بررسی و سپس به‌صورت عملیاتی و فعالیتی انجام داد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کارشناسی و تخصصی آسیب‌های اجتماعی باید در برنامه‌ریزی‌های کلان معاونت پرورشی و مجموعه آموزش و پرورش انجام شود، افزود: امروز همه اهمیت مشاوره را بیش از پیش درک کرده‌اند، مشاوره بهترین مدل فعالیت برای جلوگیری و رفع آسیب‌ها اجتماعی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خط ۱۵۷۰ نشان‌دهنده این است که مشاوران در دسترس هستند و می‌توانند پاسخگو و هدایت‌کننده باشند و حمایت اولیه را از فرد آسیب‌دیده انجام دهند.

باقرزاده اضافه کرد: اعتماد مردم در بخش مشاوره آموزش و پرورش مزیت است، تعداد تماس‌ها در مقایسه با یک ماه قبل حدود ۱۰ برابر شده و این نشان‌دهنده دلگرمی و نیاز مردم به مشاوره است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از تماس‌ها مربوط به دانش‌آموزان است، گفت: دانش‌آموزان نیاز دارند تا جامعه، والدین و معلم با آن‌ها گفت‌وگو کنند و در ارتباط تلفنی به دلیل شناخت نداشتن از چهره و هویت، برقراری پیوستگی راحت‌تر است؛ لذا این امر می‌تواند نقطه عطفی برای مراوده دانش‌آموزی باید که با بدنه جامعه، معلمان و اولیا ارتباطی ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: باید کاری کنیم تا یافته‌ها و تجارب مشاوران در اختیار دیگران قرار گیرد و بستر آن باید محیا شود، حوزه سکوی استعدادیابی در سند انتظار دولت و وزارت آموزش و پرورش به طور کامل به بخش معاونت تربیتی و فرهنگی واگذار شده است.

کد خبر 646288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.