جریمه سنگین برای خرید و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گفت: از واحدهای صنفی درخواست داریم که اجناس قاچاق را خریداری نکنند و در معرض فروش قرار ندهند زیرا طبق قانون، مجازات این اقدام ضبط کالا به نفع دولت و جریمه دو تا پنج برابری ارزش کالا است

اکبرعادل مرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی هفته جاری اداره کل صمت استان به طور مشترک با همکاری نیروی انتظامی و با هدایت دبیرخانه کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق استان، از سه واحد عرضه کننده پوشاک قاچاق بازرسی انجام داد و در راستای وظایف اداره کل صمت، کالاهای پوشاک قاچاق کشف، ضبط و تحویل سازمان املاک تملیکی گردید.

وی تاکید کرد: به واحدهای عرضه کننده پوشاک اعلام می‌کنیم براساس مصوبات و قوانین، بازرسان می‌توانند با عرضه هرگونه کالای قاچاق برخورد داشته باشند.

معاون اداره‌کل صمت استان ادامه داد: از واحدهای صنفی درخواست داریم که اجناس قاچاق را خریداری نکنند و در معرض فروش قرار ندهند زیرا طبق قانون، مجازات این اقدام ضبط کالا به نفع دولت و جریمه دو تا پنج برابری ارزش کالا است.

عادل مرام تصریح کرد: کالایی قاچاق محسوب می‌شود که از خارج کشور بدون ضوابط و موارد گمرکی وارد شده باشد یا برخلاف ضوابط تعیین شده توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور خریداری، نگهداری، حمل و عرضه گردد.

وی گفت: طی هفته جاری اداره کل صمت استان به طور مشترک با همکاری نیروی انتظامی با هدایت دبیرخانه کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق استان، از سه واحد عرضه کننده پوشاک قاچاق بازرسی انجام داد.

کد خبر 646276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.