شناسایی استعدادهای جوان و استفاده از ایده‌های خلاقانه در ایده‌کاپ دوازدهم

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های ما احیای رشته‌های صنایع‌دستی بوده که در حال فراموشی است، گفت: هدف از برگزاری ایده‌کاپ دوازدهم شناسایی استعدادهای جوان و استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نورالله عبداللهی امروز _ سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه _ در آئین اختتامیه ایده‌کاپ دوازدهم (طراحی نمادهای شهری با صنایع دستی ترکیبی و خلاق)، اظهار کرد: اصفهان همزمان دو عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی و شهر جهانی صنایع دستی را دارا است.

وی افزود: بیشتر شهرهای جهانی صنایع‌دستی در ایران تنها در یک رشته صاحب این عنوان هستند، اما اصفهان در همه رشته‌های صنایع‌دستی شهر جهانی است، بعد از شهر جیپور، اصفهان دومین شهری است که این عنوان را کسب کرده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا سه ماه آینده عنوان شهر جهانی نساجی سنتی به کاشان داده خواهد شد، بر این اساس در استان اصفهان دو شهر با عنوان جهانی خواهیم داشت.

عبداللهی اضافه کرد: هم اکنون شهر ملی نساجی سنتی را در کاشان، شهر ملی منبت را در گلپایگان و شهر ملی سفال را در شهرضا داریم.

وی با تشکر از مجموعه مدیریت شهر برای برپایی ایده‌کاپ و مشارکت برای برگزاری روز جهانی صنایع‌دستی، تصریح کرد: امسال شهردار اصفهان به عنوان دبیر شهر جهانی صنایع‌دستی انتخاب شد، بر این اساس کمیته‌ای در شهرداری تشکیل شده است تا اقدامات با هماهنگی میراث فرهنگی در قالب یک گروه انجام شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های ما احیای رشته‌های صنایع‌دستی است که در حال فراموشی است، گفت: هدف از برگزاری ایده‌کاپ شناسایی استعدادهای جوان و استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه است.

عبداللهی افزود: آثار رسیده در این ایده کاپ بر اساس چهار شاخص امکان پیاده‌سازی در سطح شهر، تأثیرات فرهنگی، خلاقیت و نوآوری و زیبا شناختی شهری بررسی شد.

به گزارش ایمنا، در پایان مراسم از سه ایدهپرداز برگزیده که موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند، تجلیل شد.

کد خبر 646261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.