ایده‌کاپ دوازدهم ترکیب هنر و صنایع‌دستی است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ایده‌کاپ دوازدهم مدیریت شهر ویژگی ترکیب کردن صنایع‌دستی با هنرهای شهری را دارد، گفت: به صحنه آمدن هنر و اصالت صنایع‌دستی در سطح شهر که به زندگی مردم گره می‌خورد، کمک می‌کند که از ما در تاریخ به عنوان میراث‌داران خوبی یاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ در آئین اختتامیه ایده‌کاپ دوازدهم (طراحی نمادهای شهری با صنایع دستی ترکیبی و خلاق)، اظهار کرد: از مشارکت هنرمندان شهر که مجموعه مدیریت شهر را برای برگزاری این رویداد خلاقانه یاری کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: فناوری‌های موجود موجب شده است به حافظه تاریخی کمتر توجه شود، اما آنچه به ما در روزهای فراموشی و زودگذر بودن خاطره‌ها کمک می‌کند، پاس داشتن هویت خودمان به عنوان یک اصالت است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید عناصر هویتی و اصالت بخش را به زندگی و فضای فرهنگی گره بزنیم، خاطرنشان کرد: لازم است به ترکیب کردن علوم و فنون در رشته‌های مختلف بپردازیم تا خروجی‌های آن تولیدات جذاب و متناسب با ذائقه نسل جدید باشد و نشانه‌های میراثی و اصالت هویتی ما را با ظاهر جدید و سلیقه متفاوت به عرصه جامعه و زندگی بیاورد که این ایده کاپ همه این ویژگی‌ها را دارد.

صالحی با بیان اینکه ایده‌کاپ دوازدهم مدیریت شهر ویژگی ترکیب کردن صنایع‌دستی با هنرهای شهری را دارد، تصریح کرد: به صحنه آمدن هنر و اصالت صنایع‌دستی در سطح شهر که به زندگی مردم گره می‌خورد، کمک می‌کند که در تاریخ از ما به عنوان میراث داران خوبی یاد کنند و ما را حافظ تاریخ شهر و فرهنگ ایران اسلامی بدانند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های شهر اصفهان و ۲۰۰ رشته صنایع‌دستی ثبت شده آن عناوینی همچون شهر خلاق صنایع‌دستی و شهر جهانی صنایع دستی پاسداری کنیم و آنها را به صحنه بیاوریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در عرصه بین‌المللی قابلیت رقابت و طرح موضوعات جدیدی با محوریت صنایع‌دستی آمیخته به حوزه مدیریت شهری را داریم، گفت: در این راستا ضرورت دارد تا برای خروجی این رویدادها فرآیندنگاری خوب و روندنگاری انجام شود، خروجی‌هایی که قابلیت بهره‌برداری را در فضای شهری داشته باشد.

صالحی افزود: این رویدادها آغازی بر هم‌زیستی حوزه صنایع‌دستی و فعالیت‌های مدیریت شهر است.

کد خبر 646258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.