اسلامی: استفاده از انرژی پاک به شکل روزافزون در کشور دنبال می‌شود

معاون رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر تغییرات اقلیمی در جهان موضوع بسیار جدی است و استفاده از انرژی پاک به شکل روزافزون در کشور دنبال می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی در جریان سفر به استان مرکزی درباره روند احداث نیروگاه‌های اتمی کاملاً ایرانی، اظهار کرد: بر اساس سند جامع راهبردی و مطابق تکالیف سازمانی که برعهده داریم، توسعه پرظرفیت و جهش در حوزه معادن را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: اقداماتی برای دستیابی به سوخت هسته‌ای مورد نیاز کشور را آغاز کرده‌ایم و در کنار این موارد، ساخت و توسعه نیروگاه‌های اتمی ایران را مورد توجه قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: این اقدامات سبب می‌شود تا از نظر صنعتی از ظرفیت قابل اعتمادی برخوردار باشیم تا بتوانیم با اتصال بخش طراحی و مهندسی داخلی به ظرفیت صنعتی مناسب در راستای اجرای سند جامع راهبردی سازمان دست پیدا کنیم.

اسلامی تصریح کرد: شرکت آذرآب یکی از ظرفیت‌های غنی و فاخر کشور محسوب می‌شود و دارای نیروی انسانی شایسته‌ای است، با توجه به این ویژگی‌ها برای سازمان انرژی اتمی ایران حائز اهمیت بود که بتوانیم با برنامه‌ریزی و ورود به این عرصه، نقش کمک‌کننده به ساختار و ظرفیت این شرکت را ایفا کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم در این مسیر ریل مؤثری برای شرکت آذرآب ایجاد کنیم تا بتواند به طور پیوسته در عرصه صنعت نقش‌آفرین باشد و با ایجاد قابلیت در درون شرکت نسبت به ساخت و تولید اقلام و تجهیزات مورد نیاز صنعت هسته‌ای کشور، اقدام کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: سنگ‌بنای این کار گذاشته شده و استاندار استان مرکزی نقش ویژه‌ای در این مسیر ایفا کرده است، کارگران و مسئولان شرکت آذرآب نیز در این عرصه نقش مؤثری داشته و دارند.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز و با لطف خداوند در وضعیت کاملاً متفاوتی قرار داریم، افزود: مطمئنم که با عنایت خداوند متعال و به حق میلاد حضرت ولی‌عصر (عج)، شاهد نزول برکت بر این پروژه خواهیم بود و امیدوارم سال آینده شاهد آذرآب متفاوتی باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 646253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.