گذر ویژه صنایع‌دستی در پارک هشت‌بهشت راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرداری در راستای رونق بخشیدن به صنایع‌دستی، سال آینده گذر ویژه صنایع‌دستی را در پارک هشت بهشت ایجاد خواهد کرد تا هنرمندان صنایع‌دستی بتوانند محصولات خود را تولید و عرضه کنند و به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی نصوحی عصر امروز _ سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه _ در آئین اختتامیه ایده‌کاپ دوازدهم (طراحی نمادهای شهری با صنایع دستی ترکیبی و خلاق)، اظهار کرد: در اصفهان دو برند شهر جهانی صنایع‌دستی و شهر خلاق صنایع دستی را داریم، اما بسیاری با این مفاهیم کمتر آشنا هستند.

وی با بیان اینکه ۱۴ شهر و روستا در کشور عضو شبکه شهرهای جهانی صنایع‌دستی هستند، افزود: پنج شهر نیز در کشور به عضویت شبکه شهرهای خلاق صنایع‌دستی درآمده‌اند.

مدیر پژوهش خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه همه شهرهای بزرگ با مشکلاتی روبه‌رو هستند که موجب شده است شهروندان آن شهرها آسیب ببینند، خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان نیز با مشکلاتی همچون کمبود آب، آلودگی هوا و فرونشست زمین مواجه هستیم؛ لذا این شبکه‌سازی با توجه به راهبردهای نادرست توسعه شکل گرفته است تا شهرهایی که مزیت‌های مناسبی همچون صنایع‌دستی دارند به این موارد بپردازند.

نصوحی تصریح کرد: فعالیت در حوزه صنایع‌دستی آلودگی ایجاد نمی‌کند و اشتغال‌زا است، از سوی دیگر صنایع‌دستی با جذب گردشگر ارتباط نزدیکی دارد و رونق شهرها به واسطه آن شکل می‌گیرد و کمک می‌کند تا برای فرهنگمان ارزش قائل شویم و از توسعه صنعتی آسیب‌زا فاصله بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهر به دنبال برگزاری ایده کاپ‌های مختلف است، اضافه کرد: سیزدهمین ایده‌کاپ نیز به موضوع گردشگری اختصاص دارد، فراخوان آن اعلام شده است تا از ایده‌های شهروندان و نخبگان بهره‌مند شویم.

مدیر پژوهش خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به شعار «با هم بهتریم» که محور اقدامات این حوزه است، ادامه داد: با هم بهتر می‌توانیم فکر کنیم، تصمیم بگیریم، اجرا و حتی نظارت کنیم، چراکه اگر میان حوزه تصمیم‌گیر و اجرایی فاصله بیفتد، ضعیف خواهیم ماند.

نصوحی با تاکید بر اینکه با طراحی ایده‌کاپ‌ها و مسابقات و اجرای آن حال همه ما با هم بهتر است، گفت: با برگزاری ایده‌کاپ‌ها مدیریت شهری به دنبال آن است تا ویژگی‌های شهر خلاق صنایع‌دستی و شهر جهانی صنایع‌دستی را به نمادها و المان‌ها که در سطح شهر نصب می‌کند، گره بزند.

وی اظهار کرد: در راستای رونق بخشیدن به این صنعت، سال آینده گذر ویژه صنایع دستی در پارک هشت بهشت ایجاد می‌شود تا هنرمندان صنایع‌دستی بتوانند محصولات خود را در آن تولید و عرضه کنند و به فروش برسانند.

مدیر پژوهش خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: بدون شرکت کنندگان، برنامه‌هایی همچون ایده‌کاپ‌ها شکل نمی‌گیرد؛ لذا امیدوارم کیفیت آثار دریافتی به مرور ارتقا یابد تا شاهد اثربخشی بیشتر آنها باشیم.

کد خبر 646250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.