احداث دیوار سبز مهربانی در کاشان

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: دیوار سبز در امتداد برنامه‌های هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در قالب بازپیرایی، رنگ‌آمیزی، تزیین و گل‌کاری در منطقه لتحر و فاز یک ناجی‌آباد اجرا شد.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دیوار سبز با تاکید بر ایجاد فرهنگ زیست‌محیطی با همراهی شهروندان مشارکت‌پذیر در دو منطقه کاشان اجرا شد.

وی افزود: در آستانه فرارسیدن بهار به منظور غنای بصری و ایجاد سرزندگی به سیمای شهر، ویژه برنامه «دیوار سبز» در امتداد برنامه‌های هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرهنگ‌سرای بانوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در قالب بازپیرایی، رنگ‌آمیزی، تزئین و گل‌کاری در منطقه دلتحر و فاز یک ناجی‌آباد اجرایی شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در تشریح برنامه «دیوار سبز» با تاکید بر اینکه زیباسازی محیط زندگی شهروندان، موجب ایجاد و ارتقای شادابی و نشاط می‌شود و تأثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی شهروندان دارد، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه برای نخستین‌بار با رویکرد گنجاندن طبیعت در محیط شهری علاوه بر زیبایی و ایجاد جذابیت بصری بر بهبود کیفیت هوای محیط، ایجاد فرهنگ زیست‌محیطی در جامعه و مقابله با آلودگی‌های محیط زیست اثرگذار است.

فرجی تصریح: این طرح با حضور دانش‌آموزان به عنوان شهروندان مشارکت‌پذیر و دوستدار طبیعت با تمرکز بر آموزش و مشارکت در کاشت و نگهداشت گل و گیاه توسط کارشناسان فضای سبز همراه با آموزش نحوه استفاده از مواد بازیافتی برای تولید اثر هنری با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری به صورت آزمایشی و با انتخاب دیوارهایی در بلوار زیارت کوچه جنب زیارت امامزاده عبدالله (ع) با نصب گلدان‌هایی اجرا و با مواد بازیافتی روی دیوار و کاشت گل در گلدان‌ها توسط دانش‌آموزان تبدیل به دیوار سبز شد.

به گزارش ایمنا، فرهنگ‌سرای بانو در حاشیه اجرای این طرح، برنامه شادی را در قالب مسابقه و اهدای جوایز به منظور تشویق شهروندان به نگهداری از دیوار سبز برگزار کرد که با استقبال شهروندان مواجه شد.

کد خبر 646248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.