ضروری بودن مصالحه در جامعه

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: گذشت و مصالحه در جامعه از ضروریات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ در نشست توجیهی هیئت‌های صلح شهرستان شهرکرد با بیان اینکه درحال‌حاضر ۲۴۱ هیئت عمومی صلح و ۱۹ هیئت تخصصی در استان چهارمحال‌وبختیاری مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: هیئت‌های صلح در کنار دستگاه قضائی، عهده‌دار ترویج صبر و توسعه صلح و سازش هستند و در بعد کلان، بر اساس خط مشی‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه برای کاستن از میزان ورودی پرونده به محاکم و کاهش زندانیان تلاش می‌کنند.

وی افزود: علی‌رغم اینکه اعمال مجازات‌ها موجب پیشگیری از خطرات احتمالی شده و تعادل را در جامعه حفظ می‌کند، گذشت و مصالحه نیز در جامعه از ضروریاتی است که ترویج آن در قالب یک پویش احساس می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به پویش مردمی «به حرمت امام رضا (ع) می‌بخشم»، تصریح کرد: مردم مسلمان ایران، عشق و ارادت ویژه‌ای به ساحت مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) دارند و همین احساس معنوی می‌تواند در ارتقای فرهنگ گذشت و بخشش در جامعه بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه کار صلح‌یاران، گره‌گشایی از زندگی مردم و امانتداری است، ادامه داد: مردم صلح‌یاران را امین خود می‌دانند و از همین رو اسرار و مسائل شخصی خود را با آن‌ها در میان می‌گذارند؛ اینکه شخصی ما را تا این حد مورد اعتماد خود بداند، توفیق الهی بزرگی محسوب می‌شود و ما نیز موظف به حفظ امانتداری و رازداری هستیم.

بهرامی با اشاره به حدیثی نبوی در خصوص صلح و سازش، گفت: ارزش صلح و سازش به حدی زیاد است که نبی مکرم اسلام (ص) در خصوص آن فرمودند «اصلاح بین دو نفر ثواب عبادت در شب قدر را دارد». تلاشگران عرصه صلح و سازش باید با الگوگیری از این حدیث شریف و درک عمیق ارزش کار خود برای تقویت و ارتقا فرهنگ صلح در جامعه گام بردارند. اهداف بنیادی ستاد ملی صبر در استان اعتلای فرهنگ صلح و سازش و نهادینه‌سازی عدالت ترمیمی در لایه‌های مختلف اجتماع است.

کد خبر 646201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.