اجرای طرح پاک‌سازی محلات منطقه ۵ اصفهان در آستانه بهار

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: نمای بصری معابر منطقه پنج در آستانه ورود به سال جدید با اجرای فعالیت‌های استقبال از بهار، رنگ تازگی به‌خود می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، حسین کارگر با تشریح بخشی از فعالیت‌های اجرایی برای نونوار کردن منطقه ۵ شهرداری اصفهان و خانه‌تکانی شهر اظهار کرد: طی رصدهای مستمر معابر و محورهای بزرگراهی، اجرای عملیات‌هایی نظیر لکه‌گیری آسفالت، رفت و روب شهری، جمع‌آوری زباله و نخاله‌های سطح منطقه، شست‌وشوی کانال و جداول در دستور کار این منطقه قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت پاکیزگی شهر به عنوان خانه دوم شهروندان ادامه داد: همزمان با اعیاد شعبانیه و استقبال از بهار، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان به‌ویژه در محلات در اولویت قرار گرفته است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: رنگ‌آمیزی ۱۳۸ هزار متر از جداول، ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع نرده‌، ۱۶۲۵ مانع، ۲۰۰ سطل زباله قلکی و شست‌وشو و رنگ‌آمیزی ۱۱۶۰ علامت راهنمایی و رانندگی، ۲۶۲ پایه چراغ راهنمایی و رانندگی، ۱۰۸ تابلوی اتوبان‌ها و رفع نازیبایی‌های بصری دیواره‌های فرسوده انجام شده است.

کارگر با تاکید بر لزوم رسیدگی به سیمای شهر در آستانه فصل بهار افزود: ۱۴۴ نفر از پاکبانان شهر به صورت شبانه‌روزی از ساعت ۲:۰۰ بامداد تا ۱۰:۰۰ صبح مشغول رفت و روب سطح منطقه هستند که به‌طور تقریبی هر نفر در شیفت کاری خود بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع از سطح محلات را نظافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح پاک‌سازی محلات در استقبال از بهار با همکاری شهروندان به‌منظور نظافت عمومی، ارتقای کیفیت محلات و رفع زوائد بصری در ۱۴ محله اصلی در حال انجام است.

پاکبانان در طرح خانه‌تکانی محله‌ها، به‌صورت گروهی در حال پاک‌سازی و نظافت محله به محله در سطح منطقه شامل خاک‌روبه‌زدایی، پاک‌سازی برچسب‌ها، امحای دیوارنویسی، حمل نخاله‌های بلاتکلیف، پاک‌سازی جوی‌ها و رفع خطر در دل محله‌ها هستند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه حجم زباله‌های جمع‌آوری شده در این منطقه ۷۰ تن در روز است، گفت: با توجه به خانه‌تکانی شهروندان و دو برابر شدن حجم ضایعات، این میزان به ۱۰۰ تن در روز رسیده است که نیروها با وقت و انرژی بیشتری در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

کد خبر 646130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.