توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شهید منتظری از ۱۶ اسفند

فرماندار شاهین‌شهر از توقف مصرف مازوت در نیروگاه برق شهید منتظری و استفاده از سوخت گاز از امروز خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی و حداقل تا زمستان سال آینده، مازوت مصرف نخواهد شد.

سیدمحمدرضا کاظمی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره سفر روز گذشته رئیس قوه قضائیه به اصفهان و بازدید از شهرستان شاهین‌شهر اظهار کرد: روز گذشته معاون منابع انسانی قوه قضائیه به شهرستان شاهین‌شهر سفر کرد و در بازدید از دادگستری و فرمانداری مشکلات دادگستری را به ویژه در حوزه منابع انسانی و اطاله دادرسی مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به بازدید معاون منابع انسانی قوه قضائیه از پالایشگاه اصفهان و مجموعه شهر انرژی افزود: در این سفر طرح‌های زیست‌محیطی در دستور کار پالایشگاه برای کاهش آلایندگی تا سال ۱۴۰۵، مورد بازدید قرار گرفت و سپس در جلسه شورای اداری استان موضوع مازوت‌سوزی نیروگاه برق شهید محمد منتظری مطرح شد.

فرماندار شاهین‌شهر گفت: در این نشست استاندار بر پیامدهای مازوت‌سوزی تاکید کرد و رئیس قوه قضائیه نیز دستوراتی در این زمینه داد که با پیگیری لازم، تا پایان شب گاز نیروگاه وصل شد.

وی با اشاره به مصرف مازوت در شش واحد از هشت واحد نیروگاه برق شهید منتظری تاکید کرد: دو واحد از ظرفیت نیروگاه در شرایط اورهال قرار دارد، بنابراین جریان گاز شش واحدی که مازوت مصرف می‌کردند، برقرار شد و از امروز سوخت مازوت حذف و گاز جایگزین آن می‌شود.

کاظمی‌طبا درباره تاریخ قطع مصرف مازوت در نیروگاه برق منتظری خاطرنشان کرد: قرار است دلایل منع مصرف مازوت در نیروگاه از سوی سازمان محیط زیست جمع‌بندی شود و با پیگیری قوه قضائیه گاز مورد نیاز این واحد تأمین شود البته به گفته معاون قوه قضائیه این موضوع منوط به آن است که در نشست با مسئولان وزارت نیرو و نفت برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از مصرف مازوت تا سال آینده صورت گیرد اما قول قطعی برای آینده داده نشده و قرار است مشکل تا حد توان پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه تا اطلاع ثانوی و حداقل زمستان سال آینده مصرف مازوت تکرار نخواهد شد، گفت: در سفر معاون منابع انسانی قوه قضائیه به شهرستان شاهین‌شهر مجوز استخدام ۸۰۰ نفر به عنوان کادر اداری و ۱۰۰ نفر به عنوان کادر قضائی در دستگاه قضائی استان صادر شد که امیدواریم این اتفاق در همه شهرستان‌های استان رخ دهد.

کد خبر 646122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.