کاشت سالانه ۲۵۰ میلیون درخت از سال آینده

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از سال آینده با توسعه ظرفیت نهالستان‌های سراسر کشور، سالانه ۲۵۰ میلیون درخت خواهیم کاشت که با جمعیت ۸۵ میلیونی و احتساب هر ایرانی سه درخت، این هدف قابل دستیابی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد به مناسبت روز درختکاری، در جنوب استان تهران حاضر شد و به اتفاق جمعی از اقشار مختلف مردم و قومیت‌های گوناگون ایرانی، تعدادی نهال غرس کرد.

وی با اشاره به حضور اقوام مختلف در این رویداد گفت: سنگ بنای این طرح عظیم، همت مردمی است، به همین دلیل جمعی از اقوام ایرانی برای کاشت درخت در این مراسم حضور دارند و امید است این طرح مایه اتحاد بیشتر شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: در این طرح، یک میلیارد درخت با بکارگیری فناوری جی‌پی‌اس کاشته می‌شود و می‌توان هر درخت کاشته شده را در روی نقشه ایران جست‌وجو کرد.

ساداتی‌نژاد، میزان کاشت امسال را ۴۰ میلیون درخت اعلام کرد و گفت: از سال آینده با توسعه ظرفیت نهالستان‌های سراسر کشور، سالانه ۲۵۰ میلیون درخت خواهیم کاشت که با جمعیت ۸۵ میلیونی و احتساب هر ایرانی سه درخت، این هدف قابل دستیابی است.

وی تصریح کرد: با بازسازی نهالستان‌های کشور ایجاد ظرفیت ۴۰۰ میلیونی میسر است و در صورت تحقق شرایط، افزایش کاشت فراتر از یک میلیارد در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر 646120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.