لزوم توسعه سرمایه‌گذاری مشترک ایران و آفریقا

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: ایران و آفریقا باید با ارائه خدمات و شناسایی نیازمندی‌های متقابل، گام جدی‌تری در توسعه سرمایه‌گذاری‌ و تجارت بردارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، مهرداد بذرپاش در اجلاس بین‌المللی همکاری‌های علمی اقتصادی ایران و غرب آفریقا با بیان اینکه اراده کشورها باید بر توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دو جانبه قرار بگیرد، اظهار کرد: در این نشست باید به نتایج خوبی دست یابیم که محرک توسعه روابط اقتصادی ایران و آفریقا باشد.

وی با بیان اینکه ایران روابط اقتصادی مختلفی با غرب آفریقا دارد، خاطرنشان کرد: با این وجود حجم و آمار تجاری به میزان انتظارها پیش نرفته است؛ طی سال‌های گذشته زمینه همکاری بسیاری مانند توسعه زیرساخت، ساخت مسکن، نیروگاه، پالایشگاه و کشت فراسرزمینی مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد: ایران در همه زمینه‌ها از تجربه کافی، نیروی متخصص و تولیدات استاندارد در زمینه‌هایی ازجمله ماشین‌آلات، خدمات فنی و مهندسی، زیرساخت پالایشگاهی، حمل‌ونقل، مسکن، سدسازی، جاده شهرسازی، گردشگری، ریلی و توسعه ریلی، ساخت فرودگاه و بهداشت و درمان برخوردار است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه ایران و آفریقا باید با ارائه خدمات و نیازمندی‌های متقابل، گام جدی‌تری در توسعه سرمایه‌گذاری و تجارت بردارند، اظهار کرد: شرکت‌های فنی و مهندسی رشد قابل توجهی داشتند و می‌توانند به صورت مؤثر در بخش‌های نفت، گاز، تولیدات معدنی، ساخت سد نیروگاه‌ها، کشت فرازمینی سرزمینی، دارو و تجهیزات پزشکی با غرب آفریقا همکاری کنند.

کد خبر 646096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.