۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
زلزله‌های ۲۴ ساعت گذشته در کشور

در ۲۴ ساعت گذشته، زمین‌لرزه‌هایی در مقیاس‌های مختلف گیلان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر و خراسان شمالی را لرزاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، ساعت ۰۵:۳۴ -دوشنبه پانزدهم اسفندماه- زلزله ۲.۵ ریشتری پره سر در استان گیلان را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله شش کیلومتری پره‌سر، ۱۳ کیلومتری اسالم و ۱۵ کیلومتری رضوانشهر در استان گیلان رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۸.۹۹۸ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۷.۶۲۰ درجه شمالی بوده است.

زمین‌لرزه کرمان را لرزاند

ساعت ۰۵:۵۰ -دوشنبه پانزدهم اسفند- زلزله ۲.۷ ریشتری راور در استان کرمان را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۴ کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۴۵ کیلومتری راور، ۷۱ کیلومتری کوهبنان و ۷۸ کیلومتری کیانشهر در استان کرمان رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۶.۹۷۹ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۱.۶۳۹ درجه شمالی بوده است.

همچنین ساعت ۰۶:۵۴ زلزله ۲.۹ ریشتری راور در استان کرمان را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزاند. این زلزله ۵۶ کیلومتری راور و ۹۳ کیلومتری هجدک در استان کرمان و ۹۴ کیلومتری نایبند در استان خراسان جنوبی رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۷.۲۹۴ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۱.۵۵۵ درجه شمالی بوده است.

هرمزگان لرزید

ساعت ۰۹:۳۹ -دوشنبه پانزدهم اسفند- زلزله ۲.۹ ریشتری فین در استان هرمزگان را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۱۳ کیلومتری فین، ۴۷ کیلومتری فارغان و ۵۶ کیلومتری قلعه قاضی در استان هرمزگان رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۶.۰۲۱ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۲۷.۶۴۰ درجه شمالی بوده است.

زلزله ۳.۱ ریشتری فارس را لرزاند

ساعت ۱۷:۱۵ -دوشنبه پانزدهم اسفند- زلزله ۳.۱ ریشتری درز در استان فارس را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۳۸ کیلومتری درز، ۴۱ کیلومتری مزایجان و ۴۷ کیلومتری دوبرجی در استان فارس رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۵.۰۴۰ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۲۷.۹۰۹ درجه شمالی بوده است.

زمین‌لرزه جزیره خارک را ۳ بار لرزاند

ساعت ۱۸:۱۴ -دوشنبه پانزدهم اسفند- زلزله ۳.۱ ریشتری جزیره خارک در استان بوشهر را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۶ کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۷۲ کیلومتری جزیره خارک، ۸۲ کیلومتری بوشهر و ۹۸ کیلومتری دلوار در استان بوشهر رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۰.۰۷۷ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۲۸.۶۳۰ درجه شمالی بوده است.

همچنین ساعت ۱۸:۳۱ زلزله ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین جزیره خارک در استان بوشهر را لرزاند. این زلزله ۷۶ کیلومتری جزیره خارک، ۸۷ کیلومتری بوشهر و ۱۰۲ کیلومتری دلوار در استان بوشهر رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۰.۰۳۸ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۲۸.۶۰۰ درجه شمالی بوده است.

ساعت ۱۸:۳۷ نیز زلزله ۳.۳ ریشتری برای سومین بار جزیره خارک در استان بوشهر را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزاند، این زلزله ۸۱ کیلومتری جزیره خارک، ۹۲ کیلومتری بوشهر و ۱۰۶ کیلومتری دلوار در استان بوشهر رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۰.۰۰۳ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۲۸.۵۶۸ درجه شمالی بوده است.

خراسان شمالی لرزید

ساعت ۱۹:۱۸ -دوشنبه پانزدهم اسفند- زلزله ۲.۹ ریشتری حصار گرمخان در استان خراسان شمالی را لرزاند، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است. این زلزله ۹ کیلومتری حصارگرمخان، ۱۶ کیلومتری بجنورد و ۳۰ کیلومتری ینگی قلعه علیا در استان خراسان شمالی رخ داده و طول جغرافیایی آن ۵۷.۴۴۲ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۳۷.۵۹۲ درجه شمالی بوده است.

کد خبر 646082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.