خرد شدن ستون فقرات رژیم صهیونیستی

یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که در واکنش به اقدامات نتانیاهو به بهانه اصلاحات قضایی، شماری از افسران و سربازان یگان‌های ذخیره ارتش و نیروی هوایی این رژیم قصد استعفا دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افزایش اعتراضات و گسترش تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی او عامل دودستگی و ناکارآمدی در ارتش رژیم صهیونیستی شده است و مقامات ارتش از ابعاد این بحران عمیق، به‌شدت نگران هستند.

طبق تحلیل‌های عبری، اکنون مقامات ارتش صهیونیستی علاوه بر نگرانی‌ها از احتمال مواجهه با نیروهای مقاومت در فلسطین و لبنان یا صف‌آرایی در مقابل ایران، نگران نظامیان و خلبانانی هستند که داوطلبانه خدمت را رها کرده و به اعتراضات پیوسته‌اند.

روزنامه هاآرتص با اعلام اینکه تعدادی از افسران، نیروهای ذخیره، خلبانان نیروی هوایی اسرائیل و سربازان عملیات‌های ویژه از خدمت در ارتش و انجام مأموریت‌ها خودداری کرده‌اند، بحران جدیدی که ارتش اسرائیل با آن مواجه است را فاش کرد.

بر اساس گزارش روزنامه عبری هاآرتص، کسانی که اصلاحات قضائی را رد کردند، آن را به پرچم سیاهی نسبت به اقدامات دولت اسرائیل تشبیه کرده‌اند.

رهبران ارتش اسرائیل نیز به نوبه خود با ابراز نگرانی از ادامه اصلاحات قضائی، گفتند: ما نمی‌توانیم این پدیده را نادیده بگیریم.

خرد شدن ستون فقرات رژیم صهیونیستی

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی همچنین هشدار داد که این پدیده به ترسی بیشتر از تشدید تنش امنیتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین یا تهدید هسته‌ای ایران تبدیل شده است.

روزنامه هاآرتص خاطرنشان کرد که سرویس‌های امنیتی اسرائیل از نشانه‌هایی مبنی بر اینکه تعدادی از خدمه هوایی ممکن است به دلیل طرح «اصلاح قضائی» از خدمت سربازی یا انجام مأموریت خودداری کنند، بسیار نگران هستند.

این پایگاه اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نیروی هوایی اسرائیل به تعداد زیادی سرباز و افسر ذخیره نیاز دارد.

به نوشته این روزنامه، ستاد کل اسرائیل بیم آن را دارد که پدیده امتناع از خدمت و رعایت نکردن وظایف به سایر واحدهای ارتش از جمله واحد اطلاعات سرایت کند.

پیش از این کانال ۱۳ عبری فاش کرده بود که فرمانده اتاق عملیات در وزارت دفاع اسرائیل در تل‌آویو درخواست کرده است که به دلیل قانون جدیدی که ماهیت رژیم اسرائیل را تغییر می‌دهد، از شغل خود برکنار شود. سایر افسران ارشد ذخیره نیز به فرماندهان خود اطلاع دادند که اقدامی مشابه انجام خواهند داد.

خرد شدن ستون فقرات رژیم صهیونیستی

این روزنامه همچنین اشاره کرده است که سربازان و افسران ذخیره درخواست کرده‌اند شرکت خود در آموزش هواپیما را به تعویق بیندازند و تماس‌هایی از طریق گروه‌های واتس‌اپ مبنی بر امتناع از خدمت منتشر شده است.

به گزارش روزنامه هاآرتص، خلبانان ذخیره اظهار کردند که با توجه به هشدار مشاوران حقوقی اسرائیل مبنی بر تضعیف اسرائیل، ممکن است در معرض شکایات و محاکمه در دادگاه‌های بین‌المللی قضائی مرتبط با ارتکاب جنایات جنگی در نهادهای قضائی بین‌المللی قرار گیرند. قوه قضائیه منجر به تضعیف این ادعا می‌شود که اسرائیل سیستم خودتحقیق و قضاوت را اجرا می‌کند و نیازی به دخالت خارجی نیست و این باعث می‌شود خلبانان اولین کسانی باشند که توسط دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه می‌شوند.

این روزنامه نوشت: «سربازان و افسران ذخیره در یگان‌های عملیات ویژه بخش اطلاعات نظامی نیز تهدید می‌کنند که در صورت تداوم طرح اصلاحات قضائی و تضعیف قوه قضائیه، از خدمت سربازی سر باز خواهند زد.»

بیش از ۱۰۰ افسر و سرباز طوماری را امضا کردند که در آن اعلام کردند که در عملیات‌های ویژه داوطلب نخواهند شد و خاطرنشان کردند: «قوانین جدیدی وجود دارد که هر چیزی را که ما خدمت کردیم و برای آن جنگیدیم، نابود می‌کند و قوه قضائیه را به یک دستگاه سیاسی و بازوی غیرمستقل تبدیل می‌کند که به معنای محو دموکراسی است.»

امضاءکنندگان طومار بیان می‌کنند که خدمت در نیروهای ذخیره ارتش مستلزم شناسایی کامل ارزش‌های کشور و آزادی فکر بدون ترس است، اما اگر دولت به دیکتاتوری تبدیل شود، این موارد از بین می‌رود.

کد خبر 646066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.