هنوز با هیچ گزینه‌ای به توافق نرسیده‌ایم! / مربیان داخلی بزرگ‌ هستند اما...

به‌طور قطع روز شنبه، بیستم اسفندماه سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران از سوی فدراسیون یا شخص مهدی تاج معرفی خواهد شد اما تا این‌لحظه با هیچ گزینه‌ای به توافق نرسیده‌ایم و روی گزینه‌های داخلی و خارجی فکر می‌کنیم تا مناسب‌ترین فرد به‌عنوان سرمربی تیم‌ ملی انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروسه انتخاب سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران از سوی فدراسیون بیش از حد طولانی شده است و به‌دنبال مطرح‌شدن گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی، نگاه تمام فوتبال‌دوستان و رسانه‌ها به مهدی تاج و اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال است تا طلسم شکسته شود و پس از گذشت سه‌ماه، جایگزین کارلوس کی‌روش از راه برسد و ایران را برای جام ملت‌های آسیا آماده کند.

گزینه‌های داخلی مطرح‌شده برای سرمربی‌گری تیم‌ملی ابتدا پنج نفر بودند که چهار نفر از آن‌ها (حسین فرکی، مهدی تارتار، امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی) به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم کناره‌گیری کردند و جواد نکونام تنها گزینه داخلی بدون تیم نیز شرایط مشخصی ندارد؛ البته که با وجود کناره‌گیری این گزینه‌ها، هیئت‌رئیسه همچنان به فرهاد مجیدی، جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی نیم‌نگاه ویژه‌ای دارد.

از بین گزینه‌های خارجی نیز چهار نفر در تیررس فدراسیون فوتبال هستند؛ جنارو گتوزو، وینچنزو مونتلا، آندره‌آ استراماچونی و فلیکس سانچز شانس زیادی برای نشستن روی نیمکت سرمربیگری ایران دارند؛ با تمام این تفاسیر هر لحظه ممکن است نظر مهدی تاج و اعضای هیئت‌رئیسه تغییر کند و نمی‌توان با قاطعیت از سرمربی بعدی تیم ملی نام برد.

در این رابطه گفت‌وگویی با طهمورث حیدری، عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره حواشی اخیر انتخاب سرمربی تیم‌ملی انجام داده‌ایم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید؛

به‌طور قطع روز شنبه سرمربی تیم‌ملی به‌صورت رسمی معرفی می‌شود

همان‌طور که رئیس و سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کردند براساس تصمیم‌گیری هیئت‌رئیسه، به‌طور قطع روز شنبه، بیستم اسفندماه سرمربی تیم ملی توسط مهدی تاج معرفی خواهد شد؛ ضمن اینکه هم گزینه‌های داخلی و هم گزینه‌های خارجی مدنظر رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه هستند و باید یک‌سری شرایط مهیا شود که در آن صورت به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید.

گزینه‌های داخلی انسان‌های بزرگی هستند اما...

مربیان داخلی انسان‌های بزرگی هستند اما به گزینه‌های خارجی فکر می‌کنیم و چنانچه انتظارات فدراسیون برای عقد قرارداد با مربی خارجی برآورده شود، شانس رخ‌دادن این اتفاق بالاتر از سایر گزینه‌ها است. بهتر است ما به‌عنوان عضو هیئت‌رئیسه بیشتر از این درباره روند انتخاب سرمربی تیم ملی صحبت نکنیم.

هدف از مطرح‌شدن گزینه‌های داخلی مشاهده برنامه‌ها بود!

خواسته تاج و هیئت‌رئیسه این بود که چند گزینه وجود داشته باشند که برنامه‌های خود را به فدراسیون ارائه کنند تا آن‌ها را بسنجیم و با یکدیگر مقایسه کنیم. اگر هم شکل مطرح‌شدن گزینه‌های داخلی مناسب نبود رئیس فدراسیون عذرخواهی کرد. هیئت‌رئیسه برای مربیان داخلی ارزش قائل است و آن‌ها هم گزینه‌های خوبی هستند.

مناسب‌ترین فرد به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی انتخاب خواهد شد

فلیکس سانچز و وینچنزو مونتلا هم می‌توانند گزینه باشند و آن گزینه‌ای به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی انتخاب خواهد شد که نسبت به سایرین افراد مناسبت‌تر باشد و داخلی یا خارجی‌بودن او نیز فرقی نمی‌کند. باید تا روز شنبه صبر کنید تا ابتدای هفته آینده از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سرمربی بعدی تیم‌ملی به‌طور رسمی معرفی شود.

بعضی کارها محرمانه است!

شفاف‌سازی مهم است؛ ما تاکنون با هیچ سرمربی‌ای به توافقات نهایی نرسیده‌ایم؛ اما برخی مسائل در این‌باره محرمانه است.

کد خبر 646049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.