ترک فعل وزارت نیرو و سازمان برنامه درباره آب اصفهان/حجاب مطالبه مومنان جامعه است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه انتقال آب با پمپاژ در پروژه‌ تونل سوم کوهرنگ گفت: در پروژه بهشت آباد نیز سازمان محیط زیست و وزارت نیرو به شکل مشهود مبتلا به ترک فعل هستند زیرا تکلیف را مشخص نکردند و به طور شفاف پاسخگو نیستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، شامگاه امروز - دوشنبه، پانزدهم اسفندماه - در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: مسیری که آیت الله رئیسی در قوه قضائیه باز کرد، قوی‌تر در دوره ریاست حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دنبال می‌شود، انتخاب رئیس دادگستری و دادستان اصفهان نیز جای قدردانی دارد که تحول ویژه‌ای را رقم زدند و در شهرستان‌ها نیز انتخاب‌های بسیار انجام شد.

وی خواستار حل مشکل رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و مسن شد و افزود: برخی از این پرونده‌ها با وجود توجه ویژه قوه قضائیه هنوز تدبیر نشده به‌ویژه پرونده‌های کثیرالشاکی که اموال مردم را خورده‌اند و با لطایف‌الحیل از چنگ قانون فرار می‌کنند و تدبیر ویژه برای شناسایی اموال لازم است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضا به دقت در صدور احکام خاطرنشان کرد: با وجود شلوغی دادگستری و حجم پرونده‌ها نباید احکام سست صادر شود همچنین در زمینه مباحث معیشتی قضات و کادر اداری در کمیسیون تلفیق پیشنهاد رتبه و گروه‌بندی قضات مطرح شد که در رتبه ۱۲ تا ۲۰ و بالاتر قرار خواهند گرفت.

وی از صدور مجوز رتبه‌بندی قضات خبر داد و ادامه داد: این اقدام با پیشنهاد وزیر دادگستری انجام خواهد شد اما تقاضا دارم برای معیشت کادر اداری خود اقدام کنید زیرا نکاتی از سازمان برنامه این روزها شنیدیم که ورود خود شما را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام نقدعلی کارکنان سیستم قضائی را با همه سیستم‌ها متفاوت دانست و گفت: با وجود اینکه حقوق دریافتی کارکنان وزارت کشور، استانداری‌ها کارکنان وزارت جهاد، بهزیستی، کمیته امداد و غیره ضعیف است اما حجم مراجعات کارکنان قضائی با هیچکدام قابل مقایسه نیست بنابراین تقاضا می‌کنم به طور ویژه به این موضوع ورود کنید.

وی با اشاره به مشکلات کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضائی ادامه داد: یکی از دادستان‌ها اعلام کرد که روزی ۲۱۵ شکایت دریافت می‌کند، رسیدگی به این حجم از پرونده نیازمند نیروی انسانی ویژه است که باید اصفهان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به وضعیت زندان‌های داخل شهر را ضروری دانست و تاکید کرد: نمونه این زندان‌ها، ندامتگاه خمینی‌شهر است که برای انتقال آن زمین در نظر گرفته شده و در مجلس اجازه فروش و هزینه کرد صادر شد، در این زندان ۷۰۰ زندانی وجود دارد همچنین مسئله زندان اصفهان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار دوری قوه قضائیه از آمارگرایی شد و گفت: قوه قضائیه باید از این کار دوری کند تا قضات مجبور به صدور احکام سست نشوند.

حجت‌الاسلام نقدعلی با انتقاد از قطعی‌های مکرر دفاتر خدمات قضایی تصریح کرد: این قطعی‌ها در طول سال ادامه دارد و نارضایتی را برای مردم ایجاد کرده است از سوی دیگر مبحث اصفهان آب پر از ترک فعل‌ها است.

وی با اشاره به رایزنی با سازمان برنامه درباره اقدامات وزارت نیرو برای سد سوم اظهار کرد و ادامه داد: سازمان برنامه توپ را در زمین وزارت نیرو می‌اندازد و می‌گوید هنوز نسبت به جابه‌جایی سد تصمیمی گرفته نشده است و وزارت نیرو نیز در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند که این ترک فعل مشهود است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه انتقال آب با پمپاژ در این پروژه گفت: در پروژه بهشت آباد سازمان محیط زیست و وزارت نیرو به شکل مشهود در این موضوع مبتلا به ترک فعل هستند زیرا تکلیف را مشخص نکردند و به طور شفاف پاسخگو نیستند.

حجت‌الاسلام نقدعلی از ترک فعل سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو در زمینه خط خرسان خبر داد و گفت: به ویژه پس از سفر ریاست جمهوری که بسته جامعی برای آب اصفهان در نظر گرفتند، اگر کاری انجام شده به برکت تلاش نیروهای داخل استان بوده و بدون این تلاش و پیگیری‌ها همین گزارش‌ها اتفاق نمی‌افتاد.

وی با اشاره به جدیت نمایندگان مجلس برای تدبیر درباره حجاب تصریح کرد: به عنوان رأس هرم قضا به این موضوع توجه کنید که حجاب مطالبه جدی مؤمنان است، بخشی از اقدامات لازم در این زمینه را در مجلس دنبال می‌کنیم اما امروز باید نسبت به بحث حجاب اقدام ویژه انجام داد زیرا فصل گرما پیش رو است البته مجلس جداگانه اقداماتی در دست انجام دارد اما از این تریبون اعلام می‌کنم که مطالبه جدی متدینین جامعه حجاب است.

کد خبر 646023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.