آغاز کاشت ۵ هزار اصله نهال در بروجن

شهردار بروجن گفت: همزمان با هفته منابع‌ طبیعی و روز درختکاری، کاشت پنج هزار اصله نهال در شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمزه‌علی ولییان امروز _ دوشنبه پانزدهم اسفندماه _ در جلسه با معاونان شهرداری بروجن اظهار کرد: همزمان با هفته منابع‌طبیعی و روز درختکاری کاشت پنج هزار اصله نهال در شهر آغاز شد.

وی افزود: این تعداد نهال غیرمثمر از هم‌اکنون تا اواسط اردیبهشت‌ماه در مسیر جاده بروجن به محله صادقیه، بلوارها و سایر محله‌های سطح شهر کاشته می‌شود.

شهردار بروجن خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کاهش شدید سطح منابع آبی کاشت این نهال‌ها از گونه‌هایی با نیاز آبی بسیار کم و پایین انتخاب شد که مورد تأیید مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و منابع‌طبیعی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری است.

ولییان اضافه کرد: نهال‌های پیش‌بینی شده برای کاشت در شهر بروجن از نوع توت‌برگی، نارون و کاج بوده و رفت و روب محله چهارصد دستگاه توسط همکاران زحمتکش خدمات شهری در حال انجام است‌.

وی تصریح کرد: تجارب سنوات گذشته نشان داده آخرین ایام سال حجم زباله سطح شهر چندین برابر روزهای عادی خواهد شد و پاکبانان و کارکنان زحمت‌کش خدمات شهری مجبور خواهند بود شیفت‌های کاری خود را افزایش دهند لذا از شهروندان تقاضا داریم خانه تکانی و انتقال زباله‌های خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و با برنامه‌ریزی به موقع خانه تکانی منازل خود را انجام دهند تا شاهد انبار زباله در آغاز سال جدید نباشیم و از طرفی خادمان این حوزه در واحد خدمات شهری نیز بتوانند در آغازین روزهای بهار ۱۴۰۲ اوقات بیشتری برای همراهی خانواده خویش داشته باشند.

شهردار بروجن تاکید کرد: گرامی‌داشت هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری (پانزدهم تا بیست‌ویکم اسفند) بیش از چهار دهه است با اجرای مراسم‌های مختلفی در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود در این هفته همه مسئولان حکومتی و دولتی و اقشار مختلف مردم، تشکل‌های مردم‌نهاد، همیاران طبیعت و دستگاه‌های اجرایی عضو نهضت سبز به صورت نمادین و داوطلبانه اقدام به کاشت نهال می‌کنند و در سرسبزی میهن اسلامی نقش ایفا می‌کنند.

ولییان گفت: یکی از ویژگی‌های مهم هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری سال‌جاری تداوم پویش مردمی ایران سرسبز - ایران قوی و آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است که به دستور رئیس‌جمهور و تأکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر استفاده از حداکثر توان کشور برای افزایش فضای سبز و درختکاری، در بازه زمانی چهار ساله (۱۴۰۵-۱۴۰۲) اجرایی خواهد شد.

ولییان ادامه داد: با تمهیدات و اقدامات انجام شده در راستای ایمن‌سازی معابر به ویژه معابر منتهی به مدارس در خیابان‌های اصلی می‌توانیم ترافیک را کاهش دهیم و از وقوع حوادث دلخراش جلوگیری کنیم.

وی افزود: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح ۲۰ بهمن بروجن، از اردیبهشت‌ماه سال گذشته آغاز شده است و با بهره‌برداری از مرحله نخست آن در مجموع ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ این تقاطع غیرهمسطح ۵۵ متر عرشه، ۱۷ متر عرض، دو کنارگذر و شش رمپ و لوپ دارد.

به گزارش ایمنا، پانزدهم اسفندماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌نام روز درختکاری و پانزدهم تا بیست‌ودوم اسفندماه هر سال به‌نام هفته منابع‌طبیعی نام‌گذاری شده است.

کد خبر 645958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.