طراحی فضای شهری متناسب با بازارچه‌ صنایع‌دستی در مجاورت مسجد آقابزرگ

شهردار شهرکرد گفت: فضای شهری متناسب با بازارچه‌ صنایع‌دستی در کنار مسجد آقابزرگ طراحی و احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _ دوشنبه پانزدهم اسفند _ در جلسه با رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شهرکرد اظهار کرد: شهر ملی نمد یک برند برای شهرکرد است، اما زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در استان لازم است تا تبدیل به شهر جهانی شود.

وی افزود: به منظور تحقق این امر در گام نخست به زیرساخت‌های کالبدی در ۸۶ هکتار از بافت قدیم شهر نیاز است.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: عناصر فرهنگی، مذهبی، تاریخی و اقتصادی باید در مسیر گردشگری شهر ملی نمد کنار هم قرار گیرد و توجه به موضوعات گردشگری، فرهنگی و مذهبی به ثبت این مسیر کمک می‌کند.

واحدیان ادامه داد: شهرداری در گام نخست سازمان عمران و بازآفرینی را موظف به اجرای این پروژه مهم کرد که کالبد این مسیر احیا شود و تا این لحظه طرح‌های مصوب در چند نقطه مهم این مسیر شامل بهسازی کف و دیواره در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه عناصری باید این مسیر را پویا و تکمیل کند، تاکید کرد: طبق آخرین مصوبات فضای شهری مناسبی با بازارچه صنایع دستی در کنار مسجد آقابزرگ ساخته می‌شود که پویایی مسیر گردشگری و ساماندهی مشاغل حوزه نمد از فواید این بازارچه است.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه برنامه‌های محوری براساس برنامه زمان‌بندی اجرا شده است و امیدواریم شاهد خروجی خوبی باشیم، گفت: با بازنگری طرح جامع شهر، زمینه بهبود وضعیت معابر، تأمین سرانه‌های مورد نیاز شهر، توسعه فضای سبز، توجه به سیما و منظر شهر و پدافند غیرعامل، مناسب‌سازی محیط و بعضی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای فراهم می‌شود.

واحدیان با بیان اینکه خط معاینه فنی جدید ظرفیت خدمات‌دهی به ۱۰۰ خودرو را به صورت روزانه دارد، اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌شود جهت جلوگیری از آلودگی هوا نسبت به انجام معاینه فنی به منظور کنترل وضعیت آلایندگی خودروی خود و اخذ معاینه فنی برتر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پایان سال جاری است شهروندان معاینه فنی خودرو را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه خدماتی که مجموعه مدیریت شهری ارائه می‌کند برای مردم ملموس نیست، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت روزافزون الکترونیک و دیجیتال در کشور و حرکت به سوی شهر هوشمند، تعامل میان شهرداری و مخابرات به خصوص در بحث سخت افزاری و فنی می‌تواند موجب تسریع روند توسعه شهر، ارائه خدمات مطلوب و اطلاع‌رسانی به شهروندان شود.

واحدیان با تاکید بر اینکه مردم تنها پاسخ مثبت نمی‌خواهند بلکه پاسخگو بودن مهم است و باید بتوانیم با شهروندان ارتباط برقرار کنیم، اظهار کرد: می‌توانیم با بهسازی فضاهای شهری و ایجاد حداقل‌های یک شهر زیبا به تقویت حس تعلق شهروندان کمک کنیم، حس تعلق نسبت به شهر منجر به افزایش مشارکت شهروندان در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها، کاهش هزینه‌ها و ایجاد شهری فعال و پویا می‌شود.

کد خبر 645953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.